Gå til innhold

Hjelp til enslig sønn vs. enslig datter?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg gidder ikke rosemale noe, spesielt ikke folk som utleverer alle i familien sin, og gir faen i at de gjør det.

Velvel...Noe bør man vel tåle når man er såpass frittalende som denne damen er. Du ikke verre enn henne for å si det sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 303
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    34

  • mrxx

    29

  • Aliza1365380759

    20

  • tonie

    19

Mest aktive i denne tråden

Gjest comsicomsa

Ro deg ned, og følg ditt eget råd til meg: Les det som blir skrevet, og ikke overtolk.

Du fortsetter i samme "gode ånd" ser jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest comsicomsa

Slett ikke. Jeg bare reagerte på at du tydeligvis følte deg krenka når du var like stor i kjeften sjøl. :)

Klart jeg føler meg krenket etter å ha bli angrepet fordi en person ikke tåler at jeg rer sengen til min sønn eller plukker opp litt klær. Og deretter drar det videre til at det må foregå noe stygt i et slikt "perfekt hjem" - basert på at jeg beskriver vår hverdag og min oppvekst. Tenker du hadde følt for å forsvare deg litt også, og drittslenging er det eneste denne personen forstår - så da får vi snakke dette språket da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ofte sånn? Har ikke jeg inntrykk av - men jeg har et klart inntrykk av at de fleste foreldre gjerne bidrar til at barna deres skal ha det godt og som alle andre kan trenge litt hjelp av til, være seg om det er sønn eller datter eller evnt begge deler de har.

De fleste jeg kjenner bidrar for å hjelpe barna sine, både når de bor hjemme og når de flytter. Det være seg økonomisk om de skulle trenge det en periode, med flytting, kanskje innkjøp til ny leilighet, gjøre ting hyggelig, barnepass når den tid kommer etcetc.

Jeg har selv en sønn på 17 som jeg gladelig rer opp senga for og plukker klær etter i hytt og pine som min mor gjorde for meg. Jeg har lyst, ork og tid. Og jeg vet at selv om jeg gjør dette betyr det ikke at han ikke klarer det (det beviser han jo de gangene han selv fjør det) og at han kommer til å gjøre alt jeg gjør for han selv når han flytter hjemmefra. Men kommer han til å trenge min hjelp når han flytter stiller jeg jaggu gladelig opp da også. Likedann om jeg hadde en hatt ei datter. Folk gjør ting av ulike grunner, ikke nødvendigvis for at mottaker ikke KAN gjøre det selv, men fordi det gleder både giver og mottaker.

At din kjære fikk hjelp til ett og annet når han bodde alene forstår jeg heller ikke at vedrører deg på noen som helst måte. Jeg er sikker på at han hadde latt det skje igjen hvis ikke du lengre var på banen, selv etter at du har sagt ditt om hva du synes om det hehehe.

Psst : Min mor reide opp sengen for meg også, helt til jeg flyttet ut! Og det ble menneske av meg!

Ikke følte jeg det som krenkelse av mitt privatliv heller.

Vi hadde et veldig åpent hjem, så trengte ikke skjule så masse.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst : Min mor reide opp sengen for meg også, helt til jeg flyttet ut! Og det ble menneske av meg!

Ikke følte jeg det som krenkelse av mitt privatliv heller.

Vi hadde et veldig åpent hjem, så trengte ikke skjule så masse.

:0)

For noen mødre dere har/er. Alle vet vel at man ikke skal re opp sengen, vel? Midden! Herregud, det blir jo rene drivhuset inni der. Det er nesten på grensa til barnemishandling spør du meg. *rystet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvel...Noe bør man vel tåle når man er såpass frittalende som denne damen er. Du ikke verre enn henne for å si det sånn:)

Frittalende er én ting, ting blir fort en helt annen når man legger ut om familien sin og alle detaljer rundt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Godt - jeg har i grunnen fått overdose av deg ;)

Du, siden du er så opptatt av å ikke "synke ned" til mitt nivå, så foreslår jeg at du gir deg nå. Jeg har prøvd å si stopp flere ganger, men du maler på.

Vi er svært uenige, og la det stoppe der. Jeg har vært krass mot deg, du har vært krass mot meg. Det finnes ingen vinnere her, vi to har ingenting med hverandre å gjøre til daglig, dermed trenger vi heller ikke "kiss and make up".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest comsicomsa

For noen mødre dere har/er. Alle vet vel at man ikke skal re opp sengen, vel? Midden! Herregud, det blir jo rene drivhuset inni der. Det er nesten på grensa til barnemishandling spør du meg. *rystet*

Åh herregud jeg som følte meg som en elendig mor i utgangpunktet også kommer du og topper med den liksom hehehehe.

På tide å gå i seg selv her og i hvertfall aldri mer re opp en seng! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest comsicomsa

Du, siden du er så opptatt av å ikke "synke ned" til mitt nivå, så foreslår jeg at du gir deg nå. Jeg har prøvd å si stopp flere ganger, men du maler på.

Vi er svært uenige, og la det stoppe der. Jeg har vært krass mot deg, du har vært krass mot meg. Det finnes ingen vinnere her, vi to har ingenting med hverandre å gjøre til daglig, dermed trenger vi heller ikke "kiss and make up".

Jeg trenger ikke noe mer fra deg nei - så "takk" og farvel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frittalende er én ting, ting blir fort en helt annen når man legger ut om familien sin og alle detaljer rundt dem.

Jada jada. Nå er det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud jeg som følte meg som en elendig mor i utgangpunktet også kommer du og topper med den liksom hehehehe.

På tide å gå i seg selv her og i hvertfall aldri mer re opp en seng! ;)

Flink jente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen mødre dere har/er. Alle vet vel at man ikke skal re opp sengen, vel? Midden! Herregud, det blir jo rene drivhuset inni der. Det er nesten på grensa til barnemishandling spør du meg. *rystet*

Ja, der sier du noe. Jeg burde anmeldt henne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg trenger ikke noe mer fra deg nei - så "takk" og farvel!

Ærlig talt, rull inn! Du er ikke det spøtt bedre sjøl, som jeg skrev i siste innlegg - vi har begge vært krasse.

Det er du som fortsetter å la fornærmelser hagle over meg, men for all del, bare fortsett. Det stiller deg ikke i noe særlig bedre lys, akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen mødre dere har/er. Alle vet vel at man ikke skal re opp sengen, vel? Midden! Herregud, det blir jo rene drivhuset inni der. Det er nesten på grensa til barnemishandling spør du meg. *rystet*

Jeg er så glad for at dette med midd har kommet fram, for nå kan jeg si med hevet hodet at "vi legger til side dynen for lufting" istedenfor "jeg gidder aldri å re opp - skal jo snart legge seg igjen lell".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...