Gå til innhold

Spørmål om pumpetid.


nimmi

Anbefalte innlegg

Jeg må spørre dere igjen, jeg.

Jeg pumper 7-9 ganger i døgnet, 10 min på hver pupp.

Det er fortsatt et måltid for lite til små`n, og jeg ønsker veldig å øke produksjonen slik at han bare får morsmelk. (Teit kanskje, men jeg må bare prøve litt til......)

Vil det hjelpe på produksjonen om jeg øker tiden på pumpingen til f.eks. 15 min. på hvert bryst ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke svar på det du spør om, men har hørt at nattamming er det som øker produksjonen mest. Må ellers si at jeg beundrer stå-på-humøret ditt. Du gjør en kjempe jobb :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære nimmi.

Flott at du har klart å få så pass med melk ved pumping.Viktige faktorer for å øke melkeproduksjonen er å bruke dobbeltpumpe, nattpumping, hyppighet og lengde på pumpingen. Pumper du ganske jevnt døgnet rundt eller er det tidsrom på døgnet hvor du ikke pumper så ofte? Du kan jo prøve å pumpe lengre i noen dager og syns du at det ikke har effekt så prøv å legg inn noen ganger ekstra. Når du først har fått melkeproduksjonen opp på ønsket nivå, så går det som regel greit å kutte litt ned på antall ganger.

Informasjon via internett erstatter ikke

konsultasjon med lege eller annet kvalifisert

medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp ibrevet bør du

rådføre deg med din kontaktperson i det

offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...