Gå til innhold

Hva vil skje med melkeproduksjonen?


Else

Anbefalte innlegg

Jeg sliter endel med ammingen for tiden. Datteren min på 5,5 mnd vil rett og slett ikke ta puppen. Virker ikke som hun er sulten heller.

I dag fikk hun pupp kl 6, kl 11 og kl 16. Til kvelds nektet hun og fikk grøt på 1 dl vann.

Til vanlig får hun pupp hver 3-4 time etter anbefaling fra helsestasjon og ammehjelp.

Skal jeg bare la henne regulere dette selv? Hva vil skje med melkeproduksjonen? Bør jeg pumpe i tillegg? Bør jeg gi grøt i stedenfor på dagtid også, om hun nekter å ta pupp?

Nå er vi helt utslitt av dette ammestyret, og det frister å gi opp..... Men har jo ikke lyst til det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Else.

Har datteren din tidligere diet ca hver 4de time og nå tar brystet bare 3 ganger i løpet av døgnet så høres dette lite ut. Enkelte barn har en periode med diestreik, men man bør tenke over om det kan ha en årsak. Har du begynnt med kremer, parfymer med annen lukt slik at hun ikke liker lukten? Kan hun ha øreverk slik at hun får vondt når hun blir lagt til brystet og da skriker. Noen barn nekter også å ta brystet like før eller under menstruasjonsperioden da melkeproduksjonen kan gå litt ned og kanskje melken forandre smak.Er alt annet i orden og det bare er det at hun ikke vil så er det viktig å ikke presse henne. Du bør pumpe

deg litt for å ikke få tette melkeganger ellers kan det bli en for brå avvenning for din del. Da pumper du bare ut litt melk. På sikt vil melkeproduksjonen synke om du ikke pumper og det må du selv avgjøre. Vil hun fortsatt ikke ha mere bryst enn x3 så bør du nok starte med grøt.Ta kontakt med helsestasjonen om problemet ikke løser seg for å få mere kostveiledning.

Informasjon via internett erstatter ikke

konsultasjon med lege eller annet kvalifisert

medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp ibrevet bør du

rådføre deg med din kontaktperson i det

offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...