Gå til innhold

-4 har han passe med klær?


Gjest Aimabel

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel

Jeg tok på ullundertøy, en tynn dress i ull/bomull utenpå, ullvotter, tynn ullue innerst og en vindtett utenpå. Han ligger i skinnpose. Når det blir mindre enn -5 skal han sove inne. Så lurer jeg på innetemperatur. Nå har det vært litt vanskelig å regulere ettersom det skifter så fort, men om morgene blir det 17 grader inne. Setter jo på varmen og får den opp i 20 grader etterhvert. Men nå hører jeg noen sier at med baby i hus så må man ha godt over 20!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående innetemperatur kan 20 grader være helt fint så lenge man har på babyen to tynne lag med bomull eller ett lag med tynn ull (gjerne ullbody og ullstrømpebukse).

Ellers syns jeg det virker som du har tatt på ham akkurat passe med klær til den utetemperaturen du nevner. Når han blir litt eldre og kanskje ikke vil ligge nedi posen med armene og deler av overkroppen lenger kan det være smart å ha en jakke på overkroppen. Da i stedet for den vindtette dressen, ikke i tillegg til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi hatt godt over 20 inne tror jeg vi hadde krepert her alle som en :-)

Nå har ikke jeg baby lenger, men den første vinteren overlevde de her i huset. Vi har stort sett rundt 20 på kjøkkenet, det er det eneste rommet vi fyrer i bortsett fra badet som har varmekabler.

I stua er det stort sett 18 grader på høst/vinter og på soverom ligger det nok på mellom 15-18. Vi fyrer ikke på soverom så om natten synker det nok til rundt 13 på vinteren.

Vi har vanlig med tøy på og unga brukte vanlig bomullspysj da de var babyer. Nå bruker de bare truse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med 20 grader har jeg aldri hørt! Kan ikke tenke meg at det spiller noen rolle for din lille!

Men jeg har tenkt på det i forhold til mi i det siste. Hun ligger på gulvet hele dagen, og holder seg ikke på matta si lenger. Hun er ofte kald på huden, fordi gulvet jo er kaldt selv om det bor noen under oss. Hun bruker stort sett bare body og strømpebukse, men jeg har altså vurdert å ta på henne noe mer.

Jeg ville ikke brydd meg noe om det var 17 grader om morgenen, du kler ham jo etter temperaturen! Men kanskje du bør tenkte på det utover vinteren når han begynner å klå rundt på kalde gulv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Dette med 20 grader har jeg aldri hørt! Kan ikke tenke meg at det spiller noen rolle for din lille!

Men jeg har tenkt på det i forhold til mi i det siste. Hun ligger på gulvet hele dagen, og holder seg ikke på matta si lenger. Hun er ofte kald på huden, fordi gulvet jo er kaldt selv om det bor noen under oss. Hun bruker stort sett bare body og strømpebukse, men jeg har altså vurdert å ta på henne noe mer.

Jeg ville ikke brydd meg noe om det var 17 grader om morgenen, du kler ham jo etter temperaturen! Men kanskje du bør tenkte på det utover vinteren når han begynner å klå rundt på kalde gulv...

Ja, det blri nok annerledes når de blir så store at de kryper av matten. Men et tynt lag med ull er så praktisk uansett synes jeg, for da er det så greit når jeg skal legge han ut, slipper å skifte alt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blri nok annerledes når de blir så store at de kryper av matten. Men et tynt lag med ull er så praktisk uansett synes jeg, for da er det så greit når jeg skal legge han ut, slipper å skifte alt da.

Det er jeg egentlig helt enig i! Men for det første så tåler ikke jenta mi ull, så det er utelukket her dessverre... For det andre sover hun inne, så hun trenger det heller ikke.

Men hadde hun tålt det, hadde vi nok hatt mer ull enn bomull til henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...