morsan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 ''Nesna-labber '' Pst, _lobber_, mener du! _Vi_ kalte det bare for labber, da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 ''Nesna-labber '' Pst, _lobber_, mener du! Det heter Nesnalabber der jeg kommer i fra :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 _Vi_ kalte det bare for labber, da:-) Bønder! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det heter Nesnalabber der jeg kommer i fra :-) Det er jo _helt_ feil 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Haha, huff, nei det har jeg ikke hørt om noen her som gjør. Det må da gå an å "vise" seg på andre måter vel om de har behov for det. Men for all del, værsågod 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Limousin? Det blir da litt simpelt http://www.ba.no/nyheter/article3601342.ece Gud bedre, jeg hadde blitt såå flau på den tida om mine venninner skulle komme i helikopter, og ikke tale om at jeg hadde villet det selv..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 *S* Nei, jeg forstod ikke det. Trodde dere danset i Nesna-labber - det var vinterskotøy nummer én da jeg var barn:-) ''Trodde dere danset i Nesna-labber - det var vinterskotøy nummer én da jeg var barn:-)'' Vi sier Nesna-lobber, labber er ullsokker, lobber er slikt skotøy som bl.a. de fra Nesna. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Bønder! Absolutt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 ''Trodde dere danset i Nesna-labber - det var vinterskotøy nummer én da jeg var barn:-)'' Vi sier Nesna-lobber, labber er ullsokker, lobber er slikt skotøy som bl.a. de fra Nesna. ) ''labber er ullsokker'' Ullsokker kalte vi rett og slett bare for tjukksokka. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 ''labber er ullsokker'' Ullsokker kalte vi rett og slett bare for tjukksokka. ;-) Tjukksokka, uill-labba, uillsokka, heimstrekkalabba - kjært barn har mange navn. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Tjukksokka, uill-labba, uillsokka, heimstrekkalabba - kjært barn har mange navn. ) *lol* snakke du sånn!? *ert ert* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 ''Trodde dere danset i Nesna-labber - det var vinterskotøy nummer én da jeg var barn:-)'' Vi sier Nesna-lobber, labber er ullsokker, lobber er slikt skotøy som bl.a. de fra Nesna. ) ''Vi sier Nesna-lobber, labber er ullsokker, lobber er slikt skotøy som bl.a. de fra Nesna. )'' Nettopp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melbilla Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 ''labber er ullsokker'' Ullsokker kalte vi rett og slett bare for tjukksokka. ;-) Vi sa oll-læsta 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 *lol* snakke du sånn!? *ert ert* ''snakke du sånn!? *ert ert*'' Høres nesten ut som om en viss person burde få en liten *ert ert* tilbake for den setningen der;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 ''snakke du sånn!? *ert ert*'' Høres nesten ut som om en viss person burde få en liten *ert ert* tilbake for den setningen der;-) *lol* det har du sikkert rett i! *filer en negl i fredagsmodus* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 *lol* det har du sikkert rett i! *filer en negl i fredagsmodus* ;-) Tilbake til raggsokkene: Jeg har forresten hørt sambygdinger av meg si "hembøttne hussulesta", men da bare for å gjøre et poeng av uforståelig dialekt/tulleting. Jeg vet ikke om uttrykket er i samsvar med det man sa i "gamle dager". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 ;-) Tilbake til raggsokkene: Jeg har forresten hørt sambygdinger av meg si "hembøttne hussulesta", men da bare for å gjøre et poeng av uforståelig dialekt/tulleting. Jeg vet ikke om uttrykket er i samsvar med det man sa i "gamle dager". ''"hembøttne hussulesta"'' *lol* ikke lett forståelig for folk utenfra, nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Så klart! *rister oppgitt på hodet* ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 ;-) Tilbake til raggsokkene: Jeg har forresten hørt sambygdinger av meg si "hembøttne hussulesta", men da bare for å gjøre et poeng av uforståelig dialekt/tulleting. Jeg vet ikke om uttrykket er i samsvar med det man sa i "gamle dager". Heimbetta sa de der min mor kom fra også ja om ting som var hjemmestrikket. ) Jeg tror nok uttrykket ditt faktisk er et virkelig uttrykk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 ''"hembøttne hussulesta"'' *lol* ikke lett forståelig for folk utenfra, nei. Nei, og jeg forbinder først og fremst bruken av dette uttrykket blant mine jevnaldrende som en "gag" noen fortalte at de hadde gjort i sånn cirka ungdomsskolealder: Man går inn i en butikk i Oslo og spør om de har "hembøttne hussulesta", bare for å se det uforstående ansiktsuttrykket ("bøtten" skal da bety "bundet", eller med andre ord _strikket_!) Latteren ville liksom ingen ende ta med slike 'festlige' påfunn....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.