Gå til innhold

Er det vanlig å kjøre Limousin til skoleballet


Gjest Melbilla

Anbefalte innlegg

Høres ut somen "oslo-vest-greie". Det er ikke vanlig her, der vi bor.

Jeg bor på Oslo øst og ungene har gått på en typisk Oslo Øst skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    26

  • Lillemus

    9

  • mariaflyfly

    6

  • Katt-ja

    4

Jooo? Når vi sier ull så sier vi oll med tunga bredt oppe i ganen på l'en. Blir da tjukkl det?

Nei, det er palatalisering.

Tjukk L er når tunga føres fort bakfra og framover oppe i ganen. Som i BLI, OLA, ÆLJ og andre ord i østlandsdialekter (minus Oslo-øst da, og andre fiffe-strøk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 4 år siden datteren gikk ut av ungdomsskolen, og 1. året var limmo helt vanlig.

Det er plass til noen i en limmo, så det var spleis. Det var gutta som spleisa på det,(mest sannsynlig guttenes foreldre vil jeg tro) slik at de kunne komme standsmessig til ballet med daten sin.

For å prøve å komme vekk fra at dette limmogreiene, ble det ved ballet i 9. klasse innført kåringer av de tre mest kreative/morsomme framkomstmiddel.

Det var fritt fram for fantasien, eneste "regler" var at det skulle være ufarlig og koste minst mulig.

Noen kom med hest og slede/vogn, noen med politibil (daten til datter har en far som er politi, og faren var sjafør for disse to, og disponerte en råkul veteranpolitibil) noen hadde pynta trillebår og andre sparkstøtting.

I årene etter har det vært mange morsomme fremkomstmidler å se rundt juleballtider.

Limmo ble "helt ut"

Det gikk sport i å være mest kreativ, for det ble veldig stas å komme blant de tre beste.

Jeg var der som vakt, og det var artig og være i velkomstkommiteen når diverse ekvipasjer ankom:-)

(Dette er et par mil nord for Oslo.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melbilla

Nå er det 4 år siden datteren gikk ut av ungdomsskolen, og 1. året var limmo helt vanlig.

Det er plass til noen i en limmo, så det var spleis. Det var gutta som spleisa på det,(mest sannsynlig guttenes foreldre vil jeg tro) slik at de kunne komme standsmessig til ballet med daten sin.

For å prøve å komme vekk fra at dette limmogreiene, ble det ved ballet i 9. klasse innført kåringer av de tre mest kreative/morsomme framkomstmiddel.

Det var fritt fram for fantasien, eneste "regler" var at det skulle være ufarlig og koste minst mulig.

Noen kom med hest og slede/vogn, noen med politibil (daten til datter har en far som er politi, og faren var sjafør for disse to, og disponerte en råkul veteranpolitibil) noen hadde pynta trillebår og andre sparkstøtting.

I årene etter har det vært mange morsomme fremkomstmidler å se rundt juleballtider.

Limmo ble "helt ut"

Det gikk sport i å være mest kreativ, for det ble veldig stas å komme blant de tre beste.

Jeg var der som vakt, og det var artig og være i velkomstkommiteen når diverse ekvipasjer ankom:-)

(Dette er et par mil nord for Oslo.)

Det hørtes veldig morsomt ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest må betale for det selv

Vi bor i Stavangerområdet. Ved vår skole har det vært vanlig at enkelte på siste trinnet her leid limousin.

Min sønn er en av de dette året.

Jeg synes det var vel råflott å skulle leie bil, tatt i betraktning at de faktisk ikke jobber og tjener penger selv og prøver å lære ungene min at man må ha forbruk i stil med inntekt.

Det er snakk om 400 pr hode for denne bilen, og min sønn løser dette ved å jobbe hos sine besteforeldre for å kunne betale for dette.

Han skal i det minste lære seg det man skal flotte seg med, må man også jobbe hardt for, og det er ikke noe kjære mor hos morfar iallefall. Der gjelder det å virkelig stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...