Gå til innhold

Er det vanlig å kjøre Limousin til skoleballet


Gjest Melbilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    26

  • Lillemus

    9

  • mariaflyfly

    6

  • Katt-ja

    4

Kommer helt an på hvor du bor i landet. I Oslo er det veldig vanlig. Da datteren min gikk på ungsdomsskolen var det til og med noen som ville leie helikopter men heldigvis satte skolen foten ned for det. Nå tror jeg også denne skolen har sagt nei til at elevene kommer i Limo til skoleballet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melbilla

Kommer helt an på hvor du bor i landet. I Oslo er det veldig vanlig. Da datteren min gikk på ungsdomsskolen var det til og med noen som ville leie helikopter men heldigvis satte skolen foten ned for det. Nå tror jeg også denne skolen har sagt nei til at elevene kommer i Limo til skoleballet.

Helikopter? Ha ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som flyfly - ikke der jeg bor. Men det har nok forekommet.

Da datteren min hadde ungdomsskoleball, lagde de en konkurranse om å komme seg til skolen på mest originale måte. Da trakk de oppmerksomheten bort fra elegansen og råflott-heten.

De som vant, satt i en grabb på en diger hjullaster eller hva det nå var. Veimaskin i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Staaaakar :-)

Nei, jeg synes vel egentlig at det da er en fin anledning til å lære ungen at penger har en verdi og at de kommer fra ett eller annet sted - det er ikke en ressurs som aldri går tom. Rike mennesker har heller ikke vondt av å tenke over hva som gir lykke og hva som kan kjøpes for penger. Vil det gi ham en ekstrem følelse av lykke med den limmoturen - så jobber han ved siden av skolen og skaffer den selv eller bruker konfpengene slik mora sier.

MEn jeg trodde melbilla var et nytt nick her inne - dette høres da mer ut som en gammel venn herfra? Er det noen vi kjenner godt?

Ja, det er pussig det der med alle de nye nickene på folk som likevel virker som gamle kjente;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men jeg synes jeg nesten hver høst leser eller hører om enkelte som gjør det.

Jeg har regaert med vantro, men som noen påpeker lenger ned her, kan det jo hende at prisen per barn ikke blir så særlig mye hvis det er mange som spleiser.

Men det hadde passet bedre på vgs, da, hvis man først skal kline til med denslags transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor du bor i landet. I Oslo er det veldig vanlig. Da datteren min gikk på ungsdomsskolen var det til og med noen som ville leie helikopter men heldigvis satte skolen foten ned for det. Nå tror jeg også denne skolen har sagt nei til at elevene kommer i Limo til skoleballet.

Bra skolen setter ned foten for slike ekstremt ekstravagante transportmetoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Håhå - nei vafler er på denne siden av by'n :-)

Vaktler er sånne små fugler som serveres på veldig dyre restauranter. Kanskje på billigere restauranter også etterhvert - jeg er ikke så bevandret.

Men i kotymesammenheng kan man si at det blir omtrent so østers bare at dyrere :-)

''Håhå - nei vafler er på denne siden av by'n :-)''

Ikke for å være slem, men mener du tidligere har røpet at du hverken bor øst eller vest, dah! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ærlig talt det virker ganske tåpelig og unødvendig å komme til skoleball i limmo.

Men kanskje har skoleballet blitt en større begivenhet nå, enn det var da jeg gikk på ungdomsskolen.

Vi tar vel etter amerikanerne på det punktet også....

På en annen side: Hvis 8-10 personer får plass i en limmo, og det koster 2-3000,- å leie den, så blir jo ikke regningen på hver enkelt så uoverkommelig stor, og det kan bli mye morro for pengene, istedet for mye penger for litt morro...

Ja, på meg virker det som om ungdomsskolefesten er noe helt annet nå enn i min tid (jeg har ikke ungdomsskolebarn selv ennå).

Men det virker som det er mye mer "styr" med ballkjoler på jnetene, dress på gutta, noen jenter går til og med til frisør for å få håret satt opp profft, bare det at det kalles "ball" setter jo en viss standard.

Vi kalte det vel bare for "juleavslutning" eller noe slikt, og var bare som en elevfest med mer "vanlig penklær" - ingen kom i ballkjoler og kunstferdig oppsatt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

En ser jo noen ganger videregående-elever (har jeg antatt) kjøre rundt i limo på vei på skoleball, og jeg synes det virker temmelig harry, selv om de sikkert har det gøy.

Høres vilt ut å bestille limo til ungdosskoleelever, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melbilla

Ja, på meg virker det som om ungdomsskolefesten er noe helt annet nå enn i min tid (jeg har ikke ungdomsskolebarn selv ennå).

Men det virker som det er mye mer "styr" med ballkjoler på jnetene, dress på gutta, noen jenter går til og med til frisør for å få håret satt opp profft, bare det at det kalles "ball" setter jo en viss standard.

Vi kalte det vel bare for "juleavslutning" eller noe slikt, og var bare som en elevfest med mer "vanlig penklær" - ingen kom i ballkjoler og kunstferdig oppsatt hår.

Vi kalte det labbdans :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Det nye nicket "Melbilla" fikk jeg et hint om, så jeg visste hven det var fra starten av, men jeg brukte litt lenger tid på deg, da, fru Harry;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-)

Vi danset uten sko, men det forsto du sikkert:-)

*S* Nei, jeg forstod ikke det. Trodde dere danset i Nesna-labber - det var vinterskotøy nummer én da jeg var barn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

*S* Nei, jeg forstod ikke det. Trodde dere danset i Nesna-labber - det var vinterskotøy nummer én da jeg var barn:-)

''Nesna-labber ''

Pst, _lobber_, mener du! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melbilla

*S* Nei, jeg forstod ikke det. Trodde dere danset i Nesna-labber - det var vinterskotøy nummer én da jeg var barn:-)

Det husker jeg godt ja. Hadde slike jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...