Gå til innhold

Slutte med morsmelk på dagtid?


Gjest babydillah

Anbefalte innlegg

Gjest babydillah

Om en mnd skal min datter begynne i bhg, da er hun 10 mnd.

Hun får morsmelk hele dagen gjennom nå i tillegg til vanlig mat, men jeg tenkte jeg kanskje bør venne henne av med morsmelk om dagen? Jeg orker ikke drive pumpe meg heller, så hva tror dere om å begynne å venne henne med mme på dagtid?

Kommer jeg til å få skikkelig melkespreng om jeg slutter brått, eller bør jeg ta det gradvis? Eller bare pumpe vekk det verste trykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke gi henne morsmelk om morgenen, etter barnehagen, og så om kvelden før hun legger seg? Slik gjorde jeg det med mine, og jeg tror det regulerte seg selv.

Hvis du får veldig spreng, kan du håndmelke litt - men det beste er om melkemengden får tilpasse seg etterspørselen.

Tror ikke jeg hadde begynt med mme, hvis jeg hadde forstsatt med 3 måltider morsmelk. Jeg syntes det var styrete med mme - og gav vann hvis ikke puppen var i nærheten (dvs det var ikke jeg som gav vann da... men den som passet ungene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nei, vent en måned med det

Nei det ville jeg ikke sluttet med før du må.

Du kan jo gi henne vann (først) midt på dagen, slik at hun venner seg til å drikke vann.

Og brukt den neste måneden med å sakte forberede at du ammer grytidlig om morgenen, rett før du går på jobb (i vår barnehage ammet mange som leverte 10-mnd barn, i barnehagen før de gikk de føste ukene), når du henter og så en eller to ganger til om kvelden.

Innen påske er du kanskje over på å gi en morgen- og kveldspupp. Og barnet begynner å drikke lett- eller skummetmelk.

jeg ville ikke gitt mme når hun er såpass stor og du har rikelig med melk.

og jeg ville heller hatt litt spreng på jobb de første ukene, det tilpasser seg. Det er tidlig å slutte med morsmelk på dagtid når hun bare er ni mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Tror ikke jeg hadde begynt med mme, hvis jeg hadde forstsatt med 3 måltider morsmelk. Jeg syntes det var styrete med mme - og gav vann hvis ikke puppen var i nærheten (dvs det var ikke jeg som gav vann da... men den som passet ungene) 
  •  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror ikke jeg hadde begynt med mme, hvis jeg hadde forstsatt med 3 måltider morsmelk. Jeg syntes det var styrete med mme - og gav vann hvis ikke puppen var i nærheten (dvs det var ikke jeg som gav vann da... men den som passet ungene) 

 

Tråden er seks år gammel, så problemstillingen er nok litt utdatert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...