Gå til innhold

Til alle kreative sjeler

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Hvor tar du det fra, Elextra?! :)

Som jeg røpet i siste linje var ikke disse bevingede ord suget av eget bryst, men derimot av Drømmeprinsens :).

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

21

• Katt-ja

11

• Luska

8

• morsan

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gjør det? Hva skal det bety? Det er jo bare fordi det skal rime på "livet"?

Ja det er fordi det skal rime,men var det noe alt i det???

Skrevet

Ja det er fordi det skal rime,men var det noe alt i det???

Fordi det ikke gir mening - altså med forbehold at det er en vanlig metafor som jeg ikke har hørt før.

Da kan man jo si hva som helst, da, for at det bare skal rime!

Skrevet

Fordi det ikke gir mening - altså med forbehold at det er en vanlig metafor som jeg ikke har hørt før.

Da kan man jo si hva som helst, da, for at det bare skal rime!

For deg gir det ikke mening,for meg gjør det det : )

Og for andre som har brukt det,sånn er det med dikt og rim,det gir ikke mening for alle. Man leser og får ut av det det man velger å få ut av det,det er ikke likt for alle.

Skrevet

For deg gir det ikke mening,for meg gjør det det : )

Og for andre som har brukt det,sånn er det med dikt og rim,det gir ikke mening for alle. Man leser og får ut av det det man velger å få ut av det,det er ikke likt for alle.

Hva er meningen, da?

Skrevet

Hva er meningen, da?

En venn i sivet : )

Det er en metafor da.

Skrevet

En venn i sivet : )

Det er en metafor da.

Men hva er den overførte betydninga?

Skrevet

Skjønner du ikke det? Hvis du har falt i vannet og ligger i sivet og kaver uten å klare å komme opp, så har du en venn som befinner seg nettopp midt i sivet og kommer og hjelper deg. Var det så vanskelig? ;o))

Skrevet

At man har en venn gjennom livet.

Gjest Elextra
Skrevet

Skjønner du ikke det? Hvis du har falt i vannet og ligger i sivet og kaver uten å klare å komme opp, så har du en venn som befinner seg nettopp midt i sivet og kommer og hjelper deg. Var det så vanskelig? ;o))

Da får en kanskje håpe at vennen befinner seg i en båt eller på land og ikke nede i sivet han også ;)

Skrevet

Da håper jeg fyren enten har en båt gjemt i sivet, eller at han kan gå på vannet. :)

Skrevet

Da får en kanskje håpe at vennen befinner seg i en båt eller på land og ikke nede i sivet han også ;)

Næsj, denne vennen kan jo selvsagt fly. Så han plukker deg opp og flyr avgårde med deg. ;o)

Skrevet

Da håper jeg fyren enten har en båt gjemt i sivet, eller at han kan gå på vannet. :)

Eller at han kan fly ;o)

Skrevet

At man har en venn gjennom livet.

Jeg forstår fortsatt ikke at det kan være en metafor, men so be it.

Jeg mener fortsatt det er et billig rim.

Skrevet

Ikke vær så negativ, da!

:o)

Skrevet

Eller at han kan fly ;o)

Og så kom de begge til himmelen, og så er det opp til leseren selv å tolke hvorvidt man dør eller ikke når man faller i vannet - selv om man har en venn i sivet?

Skrevet

Ikke vær så negativ, da!

:o)

Jo! Jeg er i dårlig humør, og elendig lyrikk på formiddagen gjør ikke saken noe bedre. ;)

Skrevet

Mulig det er et billig rim,so what, who cares?

Det var ikke en tale til kongen jeg skrev ; )

Skrevet

Jo! Jeg er i dårlig humør, og elendig lyrikk på formiddagen gjør ikke saken noe bedre. ;)

Hmm... vær glad diktet ikke var til deg, du ;o)

Skrevet

Mulig det er et billig rim,so what, who cares?

Det var ikke en tale til kongen jeg skrev ; )

Nei, det er sant. Heldigvis. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...