Gå til innhold

Klarer ikke å ta den ene puppen lenger


Gjest ammeline

Anbefalte innlegg

Gjest ammeline

Takk for svar om sultent barn om kvelden.

Datteren min startet i dag med å ikke klare å få tak på den venstre puppen. hun slet med det for en stund siden også. Nå er hun 6 uker. Brystvorten der har hun suget litt skjev, slik at hele brystet ytterst er en trekant -og hun sklir bare av, gråter, blir frustrert osv. Jeg blir "gal" -og ikke minst sår. Er det dumt å gi av flaske når jeg pumper meg samtidig? --Det er mindre sårt å pumpe. Når jeg venter til hun gaper og dytter inn brystet gråter hun, blir sint og slipper taket. Tar hun tak selv blir det et "snurpetak "ytterst-Slik var det i 20 minutter i går. Til slutt klarte hun ikke høyre heller.-Jeg byttet siden når hun ble for stresset.Er det dumt å gi av flaske når jeg pumper meg samtidig. --Det er mindre sårt å pumpe. Når jeg venter til hun gaper og dytter inn brystet gråter hun og slipper taket. Tar hun tak selv blir det et "snurpetak "ytterst- Jeg har eksamen om 1 mnd, og det er ikke lett å ta seg fri slik som ble anbefalt av intensivsykepleier. Derfor har det vært godt at pappaen kan gi et måltid morsmelk fra flaske i ny og ne. Er innmari trøtt. Sov 31/2 time i natt. Gruer meg til natten, for da er jeg så trøtt at jeg tørner om jeg må bruke 30 minutter bare for å få henne til å sitte i puppen, og deretter 2x 30min til brystet. Er litt lei nå, så jeg måtte lire av meg litt frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Felles skjebne er felles trøst - du er hvertfall ikke den eneste som sliter!

Jeg pumper og gir flaske med god samvittighet! Når jeg blir stresset og ungen sint, kommer det hvertfall ikke noe melk, og jeg kjøper ikke helt dette med at amming er en enkel fysiologisk prosess - jeg tror det mentale er viktig både for produksjonen og utdrivingen. Derfor gjør jeg det som hjelper for å gjøre ammingen til en kosestund for oss begge - dvs gir flaske (morsmelk) når vi ikke får det til, eller jeg blir for trøtt. Så går det bedre neste gang. Om ungen blir sugeforvirret, så får vi heller legge flasken vekk en stund, og lide sammen når den tid kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære ammeline.

Dette hørtes ikke godt ut. Det virker som om du ikke har klart å løse problemet med sårhet. Leste at du ikke vil ha kontakt med helsestasjonen. Har du prøvd Ammehjelpen? I enkelte tilfeller kan de komme hjem, men det varierer på kapasitet. Jeg tror du trenger å få konkret hjelp med å få barnet til å ta brystet riktig. Er du utrolig sår så bør du kontakte lege for å få tatt en prøve av såret, kanskje trenger du behandling. Bakterier kan oppretholde sårhet. Vedrørende om du skal gi flske så er det du som må vurdere situasjone, men arbeider du med å få barnet til å ta brystet riktig så kan smokk bruk gjøre det verre. Her er det du som må vurdere, men da må du samtidig ha fått noen konkrete råd å arbeide med.

En konsultasjon på internett erstatter ikke en kontakt med helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...