Gå til innhold

Ett velrettet spark i brystet...AU !


molli

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Kanskje helsesøster her har hørt om noe lignende, eller noen har erfaring med det..?

For ett par dager siden sto jeg foran stellebordet og byttet bleie på Daniel som vanlig. Og som vanlig, sprellet han en del, og sparker vilt med bena. Noen ganger fordi han er sur og ikke vil ligge der, eller fordi han er i topphumør og leker bajas. Da sparker han hardt. Jeg står derfor som oftest på langsiden av stellebordet og steller ham, for å unngå de sparkende bena.

Men denne gangen sto jeg altså foran bena hans, og * pang *...der fikk han inn ett skikkelig velrettet spark i den ene puppen. Og fy så vondt ! Det føltes som en liten eksplosjon. Og så ble det en hard og øm klump i det brystet han traff, litt i siden av brystet. Den er der enda, et par dager etter.

Jeg lurer på om han kan ha "ødelagt" noe inni der ? Kan en melkekjertel ha sprukket ? Hva er det som gjør brystet hardt der ? Blod (ser ingen blåmerker utenpå) eller en melkekjertel ? Har jeg håp om at det går vekk av seg selv, eller må jeg få en lege til å se på det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære molli.

Jeg har ikke vært borti lignende, men det kan jo sammenlignes med å slå seg på andre steder på kroppen og hvor man da kan få en hevelse som du beskriver. Hva som er hendt inni dit bryst er umulig for meg å vurdere. Er du fortsatt urolig for hva som er hendt, har smerter og hvelsen ikke gradvis gir seg, så bør du oppsøke lege.

Informasjon via internett erstatter ikke

konsultasjon med lege eller annet kvalifisert

medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp ibrevet bør du

rådføre deg med din kontaktperson i det

offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...