Gå til innhold

18-åring og alkohol


Gjest Nei - ikke i dag....

Anbefalte innlegg

Gjest Nei - ikke i dag....

Vi skal snart en tur til syden. Da skal min stesønn være med. Han fyller 18 før vi reiser.

Jeg kjenner at jeg er litt bekymret for alkohol. (Mye alkoholproblemer i familien.)

Det blir oss to voksne, vår datter på 8 år og min stesønn som reiser.

Jeg vet jo at han nå har lov til å drikke alkohol. Men jeg klarer nok ikke å håndtere dersom dette tar av. Noen gode råd til hvordan jeg bør forholde meg til dette?

Jeg mener at så lenge vi betaler for turen, så må vi jo også bli hørt ang. alkoholforbruk. Og vår datter trenger ikke å se sin halvbror full.

Jeg vet at jeg er overfølsom ang. dette temaet da det nesten endte med skillsmisse for noen år siden grunnet alkoholmissbruk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dere ikke bare sette det som en forutsetning for å være med, at han ikke drikker? Jeg syns ikke det er naturlig at han drikker når han er sammen med dere som er foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nei - ikke i dag....

Kan dere ikke bare sette det som en forutsetning for å være med, at han ikke drikker? Jeg syns ikke det er naturlig at han drikker når han er sammen med dere som er foreldrene.

Det er kanskje ikke vanlig å drikke sammen med foreldre i det hele tatt? Som sagt er det litt uvanlige alkoholvaner i denne familien....

Vi må i hvert fall ta en snakk om dette før vi drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Streng mamma:)

Det er kanskje ikke vanlig å drikke sammen med foreldre i det hele tatt? Som sagt er det litt uvanlige alkoholvaner i denne familien....

Vi må i hvert fall ta en snakk om dette før vi drar.

Selv om han er 18 år og har lov til å drikke, så er det likevel dere han er på tur med. Dere kan si at så lenge dere er sammen på tur, så vil dere helst ha en tur uten alkohol(og i hvert fall uten fyll).

Da min sønn ble 18, så sa jeg alltid at jeg visste at han nå bestemte selv, men at i mitt hus kommer alle skikkelige hjem fra fest. Fungerte kjempe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om han er 18 år og har lov til å drikke, så er det likevel dere han er på tur med. Dere kan si at så lenge dere er sammen på tur, så vil dere helst ha en tur uten alkohol(og i hvert fall uten fyll).

Da min sønn ble 18, så sa jeg alltid at jeg visste at han nå bestemte selv, men at i mitt hus kommer alle skikkelige hjem fra fest. Fungerte kjempe fint.

Vi får prøve å ta det på den måten. Det er det beste for alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...