Gå til innhold

Amming av adopterte barn


missi

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her inne som vet hvor eg kan finne liker med opplysninger om å amme adopterte barn. Vi skal adoptere frå Korea og barna som kommer derfra er små og derfor vil eg gjerne lese om det og sjå om det kunne vært noe for oss. I grunnen er det heilt fantastisk at noko slikt går an men eg har lest at det går an så derfor har eg veldig lyst å finne info om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei missi!!!

Jeg vet desverre ikke noe om spørsmålet ditt, men jeg tenkte bare at jeg skulle skrive noen ord til deg. Har fått med meg at dere har planlagt å adoptere, men beveger meg veldig sjelden inne på forum for adopsjon/barnløshet lenger. Tror jeg har nok med å komme meg gjennom innleggene her på barn...

Det er hyggelig å høre at dere har bestemt dere for å adoptere fra Korea, siden jeg selv er adoptert derfra. Dersom du ønsker videre kontakt med oss, så har du jo mailadressen min! Håper det går bra i adopsjonsprosessen, og lykke til med det som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei missi!!!

Jeg vet desverre ikke noe om spørsmålet ditt, men jeg tenkte bare at jeg skulle skrive noen ord til deg. Har fått med meg at dere har planlagt å adoptere, men beveger meg veldig sjelden inne på forum for adopsjon/barnløshet lenger. Tror jeg har nok med å komme meg gjennom innleggene her på barn...

Det er hyggelig å høre at dere har bestemt dere for å adoptere fra Korea, siden jeg selv er adoptert derfra. Dersom du ønsker videre kontakt med oss, så har du jo mailadressen min! Håper det går bra i adopsjonsprosessen, og lykke til med det som kommer!

Wenche eg har mist mailadressa di så vil du vere så snill å sende meg den påny. Det hadde vore kjekt. Eg har forresten følgt med kor det går med dere også her inne :-)

Mi mailadresse er : [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære missi.

Ja det går ann for enkelte å amme adopterte barn.Jeg møtte selv en mor i Brazil i år som haddde fullammet sin datter. Den store forskjellen på Norge og andre land er at her er ofte barna eldre, men feks i Brazil og USA får adoptivmoren barnet straks etter fødsel. Om du skal få igang melken avhenger av flere faktorer; barnets alder, har du noen gang vært gravid, har du ammet tidligere. Jeg tror det er viktig å være bevisst på hva som er målet med ammingen. Er målet at du skal fullamme så kan du bli skuffet, er det som kos og ta det som det kommer om du får mere melk, ja da er det lettere. På norsk finnes det lite skrevet om amming av adoptette barn. Det finnes endel artikler på engelsk og jeg vil derfor anbefalle deg å ta kontakt med et bibliotek eller søke selv på adoptiv nursing, relactation og induced lactation. Det blir for mye å skrive opp hver enkelt artikkel her. Ta eventuelt kontakt med ammehjelpen som kanskje kan gi deg noen navn på personer du kan snakke med. Har du snakket med Adopsjonsforum? Flere mødre der har tidligere tatt opp dette temaet.

Lykke til!!

Informasjon via internett erstatter ikke

konsultasjon med lege eller annet kvalifisert

medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp ibrevet bør du

rådføre deg med din kontaktperson i det

offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missi !

Jeg tenkte jeg skulle fortelle at det finnes noe som heter Hjelpebryst, som er utviklet i USA for å hjelpe adoptivmødre som ønsket å få en tilnærmet ammesituasjon med barna sine.

Det består av en flaske som moren har rundt halsen med åpningen ned. Flasken fylles med morsmelk. Fra åpningen går det to silikonslanger som festes med hudvennlig tape og munner ut ved brystknoppen. Barnet suger på brystet og den tynne slangen samtidig.

Hjelpebrystet som selges her i landet er av merket Medela og selges gjennom apotek eller bandasjister. Det er ikke alle apotek som har det på lager, men apotekene kan sikkert bestille for deg. Importør er firmaet Holtung, tlf: 64840400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...