Gå til innhold

Når er det hviletid i barnehagen deres?


Gjest hilsen en mamma

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen en mamma

Når på dagen hviler barna deres i barnehagen? Jeg trodde det var vanlig midt på dagen, men hos oss har de hviletid på slutten av dagen. Det syns jeg er litt sent, for jenta mi sovner ofte og de må holde henne våken. Hun er forbi den alderen da hun skal sove midt på dagen.

Hva er vanlig i deres barnehage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vår barnehage tilpasses det mye til barnet. Noen av de yngste sover to og tre ganger, og blir lagt når de blir trøtte. De litt større, som min datter (19 mnd), blir lagt ca tolv. Noen ganger ser jeg de har lagt henne så seint som kvart på ett, men stort sett mellom kvart på og kvart over tolv... Tror ikke det er vanlig å legge noen etter ett i hvert fall.

Datteren min begynte i barnehagen i august, og frem til da pleide hun å legge seg ca halv to - to. Dette ønsket barnehagen å forandre på, for å legge henne samtidig med de andre klokken tolv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreal

Det er jo forskjell på hvilestund og sovetid.. De minste sover jo, gjerne rundt lunsjtider (11-14), De største har noen steder hvilestund - gjerne rundt 1430-1500. Ca 20-30 min. I min barnehage pleier de færreste å sovne, de som sovner, trenger det tydeligvis og vi vekker dem etter ca 20 min. Altså bare en liten blund.. Som regel har ikke dette noe å si for nattesøvnen til barnet.Vi hører på lydbok, musikk, leser eller synger... Dempet belysning, madrasser og tepper/puter. Kjempekoselig... :) Mange blir hentet i denne perioden, fungerer helt fint hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De minste, som trenger en dupp på dagen, får sove når de vanligvis sover.

De største har ikke hviletid. De er ute mesteparten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...