Gå til innhold

Hadde dere foreldresamtale v barnehagestart?


Gjest med eller uten

Anbefalte innlegg

Gjest med eller uten

Lurer på hvor vanlig det er med en foreldresamtale i forkant av (eller rett etter) start i barnehage? (Der man kan få informert om barnet på en litt grundigere måte enn bare i forbifarten eller på et skjema)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt barn i flere barnehager, og kun i en av dem at det var tilbud om foreldresamtale ved oppstart.

Dette gjaldt alle barna, ikke bare de nye.

Et flott tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreal

Usikker på hvor vanlig dette er, men jeg som pedagog syns det bør være en standard del av en tilvenningsfase. Hadde det i den barnehagen jeg jobbet i tidligere, vi kalte det "startsamtale".

I den barnehagen jeg jobber nå, er ikke styrer enig i dette - men jeg kommer nok til å argumentere for og gjennomføre det til neste år, for det gir så mye bedre start for alle parter, og foreldrene får presentert seg og sitt barn på sine premisser, og en blir litt kjent og får en litt mer uformell tone helt fra starten. Ganske enkelt bare fordeler... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...