Gå til innhold

Den kjærligheten den kjærligheten ....


Gjest snuppa mi har kjærlighetssorg

Anbefalte innlegg

Gjest snuppa mi har kjærlighetssorg

Snuppa på 9 kom hjem igår, virket veldig betuttet, da jeg spurte henne om det var noe sa hun nei.

Da jeg stod i vaskekjelleren å holdt på med noen klær kom hun inn til meg, lukket døra å sa hun måtte fortelle meg noe.

Hun *A* og ei venninne *B* hadde avtalt at B skulle spørre en klassekamerat *C* om han ville bli sammen med A. Først hadde han svart kanskje, men på slutten av dagen hadde han sagt nei ..... Snuppa mi gråt sårt da hun fortalte dette ..... hun fortalte det til pappaen sin da vi satt å spiste middag, også da begynte hun å gråte sårt .... så dette gikk veldig innpå henne.

Hun fortalte at C hadde vært sammen med tre stykker samtidig, men nå hadde han slått opp med to av dem, så nå hadde han bare en kjæreste igjen.

Huff tenk at "kjærligheten" skal gå så innpå dem allerede nå .... :), tenker på alt hun sikkert skal gjennom fremover ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og tenk hvor forvirret stakkars C skal bli etter hvert som han forstår hvor komplisert jentenes liv er :-)

Han sa nok ja til alle tre for å være grei, og så fikk han et hint om at det ikke er helt standard med tre samtidig, og så ble det sannelig like galt når han forsøkte å ordne opp i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og tenk hvor forvirret stakkars C skal bli etter hvert som han forstår hvor komplisert jentenes liv er :-)

Han sa nok ja til alle tre for å være grei, og så fikk han et hint om at det ikke er helt standard med tre samtidig, og så ble det sannelig like galt når han forsøkte å ordne opp i det...

Haha... Ja,- mine tanker da jeg leste dette var hos gutten ;-)

Det er nok for lenge siden jeg hadde datter i den alderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Ja,- mine tanker da jeg leste dette var hos gutten ;-)

Det er nok for lenge siden jeg hadde datter i den alderen...

Jeg husker best alle jente-intrigene fra den tiden. Verden gikk under hver gang Kaja baksnakket Emilie og Ingrid overhørte det, og sladret til Emilie, og da kunne ikke de to gå sammen til skolen lenger, og Karine sa at det var dårlig gjort å kjøpe den type sko når Kaja hadde sagt først at hun skulle få sånne, og....

Gutter er egentlig ganske enkle. Gi dem en ny ball, så er det glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker best alle jente-intrigene fra den tiden. Verden gikk under hver gang Kaja baksnakket Emilie og Ingrid overhørte det, og sladret til Emilie, og da kunne ikke de to gå sammen til skolen lenger, og Karine sa at det var dårlig gjort å kjøpe den type sko når Kaja hadde sagt først at hun skulle få sånne, og....

Gutter er egentlig ganske enkle. Gi dem en ny ball, så er det glemt.

Ikke helt enig med deg der Laban, her hos oss er det et voldsomt kjærestestyr med guttene og jentene for tiden (de er 11 år). Per og Pål vil begge være kjæreste med Lise, men Kari blir sur på Per hvis han foretrkker Lise framfor henne.

Med andre ord et voldsomt styr med disse ungene om dagen. Jentene stenger enkelte gutter ute mens guttene rotter seg sammen mot jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken gutten min på 10,5 eller jenta mi på 8 har vært interessert i det med kjærester. Det er et ikke-tema, selv om de en gang i mellom forteller at andre i klassen er kjærester.

Tror jeg begynte i 10-11 års alderen med å interessere meg for gutter, så det kommer vel snart for dem også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig med deg der Laban, her hos oss er det et voldsomt kjærestestyr med guttene og jentene for tiden (de er 11 år). Per og Pål vil begge være kjæreste med Lise, men Kari blir sur på Per hvis han foretrkker Lise framfor henne.

Med andre ord et voldsomt styr med disse ungene om dagen. Jentene stenger enkelte gutter ute mens guttene rotter seg sammen mot jentene.

Mine har nok ikke vært så fremmelige på kjærlighetsfronten så tidlig. Men jeg har vært gjennom mange varianter av "guttene mot jentene" eller omvendt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Trøsten er at om to uker er denne gutten verdens mest motbydelige guttelus!! Har en ellve-åring som skifter "kjæreste" fortere enn jeg skifter truser (nesten) Det holder som regel i to uker, og så er det slutt. Vel, sistemann har holdt i to måneder, så jeg går nå å venter på den "overraskende" beskjeden om at det er slutt. Igjen. Og da er det ifløge ellve-åringen SÅ deilig å være singel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Trøsten er at om to uker er denne gutten verdens mest motbydelige guttelus!! Har en ellve-åring som skifter "kjæreste" fortere enn jeg skifter truser (nesten) Det holder som regel i to uker, og så er det slutt. Vel, sistemann har holdt i to måneder, så jeg går nå å venter på den "overraskende" beskjeden om at det er slutt. Igjen. Og da er det ifløge ellve-åringen SÅ deilig å være singel!!

Haha, den trusa har jeg ikke lyst til å ta i ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det var et - (nesten) - inni der et sted.

Jeg så det :o) Men (nesten) på truseskift hver 14 dag, kan være litt for lenge det og :o) Var mest en spøk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forelskelse&kjærlighet

Dette er vel så langt i fra kjærlighet en kan komme. Stor forskjell på kjærlighet og (avstands)forelskelse uansett hvilken alder det er snakk om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jau jau jau

Dette er vel så langt i fra kjærlighet en kan komme. Stor forskjell på kjærlighet og (avstands)forelskelse uansett hvilken alder det er snakk om...

Ja for det kan en 9 åring skille mellom .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Dette er vel så langt i fra kjærlighet en kan komme. Stor forskjell på kjærlighet og (avstands)forelskelse uansett hvilken alder det er snakk om...

Skal ikke en ni-åring få lov til å ha "kjærlighetssorg" da? Ut fra hennes alder og forutsetninger er det jo det det er for henne. Hennes følelser er ikke mindre verd fordi om de ikke er "voksne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forelskelse&kjærlighet

Skal ikke en ni-åring få lov til å ha "kjærlighetssorg" da? Ut fra hennes alder og forutsetninger er det jo det det er for henne. Hennes følelser er ikke mindre verd fordi om de ikke er "voksne".

Kjærlighet og forelskele er ikke det samme uansett hvor gammel en er og hvorvidt en ha forstand til å skille disse begrepene. Selv om en 9-åring TROR dette er kjærlighet, betyr det ikke at det er det.

Men det betyr ikke at jeg undervurderer din datters følelser. Hun er tydelig svært ulykkelig forelsket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...