Gå til innhold

Influensa/svineinfluensa


puttelulle

Anbefalte innlegg

Dattera har 39 i feber, er kvalm, og har vondt i hodet, men er bare "vanlig" sjuk, ikke så sjuk at jeg vurderer å ta henne med til lege/få hjemmebesøk av lege. Men burde jeg gjøre det? Hun er 7 år, og jeg vet at hun bør være hjemme 7 dager fra skolen. Men hva med meg!? JEg jobber på skolen, men er frisk, uten influensasymptomer. Kan jeg likevel reise på jobb i morgen, og jobbe med ungene der!? Vil ikke jeg da være smittebærer? Bare spør her, istedet for å snakke med legen, jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sier jo at om du ikke har symptomer så kan du dra på jobb - selv om det er smitte i huset.

Ja, jeg vet det... Men jeg har sår hals, hard/vond mage, snufsete, men altså ingen feber, - enda.. Vi får se.. Dattera er ihvertfall ikke frisk, så jeg må vel være hjemme med henne denne uka, uansett. Kanksje like greit om jeg hadde fått dette svineriet nå, likevel...:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det... Men jeg har sår hals, hard/vond mage, snufsete, men altså ingen feber, - enda.. Vi får se.. Dattera er ihvertfall ikke frisk, så jeg må vel være hjemme med henne denne uka, uansett. Kanksje like greit om jeg hadde fått dette svineriet nå, likevel...:-P

Kan du ikke ringe arbeidsgiver å forhøre deg om hva h*n synes du skal gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ringe arbeidsgiver å forhøre deg om hva h*n synes du skal gjøre da?

DEt har jeg gjort, men siden vi mangler vikarer (lærer-) ønsker hun meg tilbake så fort som mulig. Vi får se det an i morgen, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det... Men jeg har sår hals, hard/vond mage, snufsete, men altså ingen feber, - enda.. Vi får se.. Dattera er ihvertfall ikke frisk, så jeg må vel være hjemme med henne denne uka, uansett. Kanksje like greit om jeg hadde fått dette svineriet nå, likevel...:-P

Benytt anledningen til å passe godt på henne og deg selv :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DEt har jeg gjort, men siden vi mangler vikarer (lærer-) ønsker hun meg tilbake så fort som mulig. Vi får se det an i morgen, kanskje...

Jaja, da har jo arbeidsgiver gitt deg sitt syn i saken, så da kan ikke vedkommende reagere negativt mot deg hvis du skulle smitte noen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

akkurat slik syk er datteren min også! Men jeg har faktisk ikke tenkt at hun må være hjemme i 7 dager? Hun har feber nå, så det er jo greit, må jo være hjemme til den er borte, men skal hun da holdes hjemme slik at antall dager blir 7?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma som vil holde smitten unna

Nå vet ikke jeg hvor du bor. Men både på Østlandet og i trøndelag i alle fall, går svineinfluensaen nå for fullt. Denne gangen er den like kraftig som vanlig influensa. Hvis du tror det er det barnet ditt har, bør du kanskje holde deg hjemme til du vet sikkert? Det finns visst en "hurtig-test" for svineinfluensa på legekontorene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor du bor. Men både på Østlandet og i trøndelag i alle fall, går svineinfluensaen nå for fullt. Denne gangen er den like kraftig som vanlig influensa. Hvis du tror det er det barnet ditt har, bør du kanskje holde deg hjemme til du vet sikkert? Det finns visst en "hurtig-test" for svineinfluensa på legekontorene nå.

Jeg bor nord i Oppland fylke, og det var 30 unger borte fra skolen i dag, så sannsynligheten for at det er svineriet, er vel å betrakte som stor... Men jenta er myyye bedre i kveld, og hadde ikke feber da ho la seg.. Men ho skal vere hjemme i morgen, og, så kan vi evt. ta kontakt med legekontoret da. Tusen takk for alle tilbakemeldinger, iallefall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...