Gå til innhold

Mollusker


Gjest hudan

Anbefalte innlegg

Fireåringen min har fått noe som heter mollusker på bena. Legen mente i såfall det var det. Vi trengte ikke å gjøre noe med det, helt ufarlig og det ville forsvinne av seg selv etterhvert. Er det noen som vet om det er noe jeg kan smørre på så det forsvinner fortere, noen som vet om noe alternativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi på 5 hadde en haug av disse i vinter - på magen og brystet. Vi var itl legen, og han sa at de kunne vare i inntil to år.

Ingenting å gjøre noe med, unntatt evt åklemme/skjære i dem - men det ville han ikke anbefale.

Plutselig, etter noen måneder forsvant de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har hatt noen få. Når de ble skikkelig store og litt betente (som kviser), klemte jeg dem ut. Dette var vondt for barnet (som å klemme ut en kvise), men det var også slutten på mollusken :)

Viktig med god håndhygiene, da mollusker kan smitte.

Ellers vet jeg at noen har fått god hjelp av homeopati når det har vært mange og plagsomme mollusker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår eldste datter hadde mange mollusker på et avgrenset område på den ene skuldra og overarmen. Vi gjorde ingenting med disse - verken smurte på noe eller klemte på disse. Vi fikk en krem til bruk på de som ble betente.

Molluskene forsvant av seg selv - og har ikke etterlatt seg så mye som et arr en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Når molluskene var modne la jeg ungen i bløt i badekaret. Da var innholdet i molluskene lett å plukke bort med pinsett. Etterpå plastret jeg, for å unngå smitte.

På storesøster lot jeg det gå sin gang uten å gjøre noe, og hun hadde dem i ca 2 år, mot lillesøster som hadde dem kun noen få mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to eldste har hatt litt mellom lårene og på magen,ikke så fryktelig mange. Men under perioder med tørr hud,den ene har atopisk eksem opplevde vi en forverrelse. De har hatt det i to år nå og det ser ut som om det er på vei bort. Minstemann har fått MYE mere.....mage,rygg,lår,mellom rumpeballene....ja over alt.....store partier med skikkelige"klyser". Nå har vi plutselig oppdaga at A-krem får disse molluskene til å modnes fortere og forsvinner. De andre kremene vi har prøvd var bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...