Gå til innhold

Er 30 uker gravid i dag!


Gjest - Ingoen -

Anbefalte innlegg

Gjest - Ingoen -

Heisann!

Må bare dele gleden og fryden med dere! Er så utrolig takknemlig og lykkelig over at det går så fint med lillegull og at vi skal få barn nr 3 om 10 uker!

Vi vet ikke kjønn, selv etter 7 UL-besøk. Er svært spennende å ikke vite hvem/hva vi har i vente, jenta og gutten gleder seg veldig til å møte babyen. Hver eneste dag vil de kjenne de kraftige sparkene (er en veldig aktiv og sterk baby som bor her inne..). Koser oss sånn med magen, selv om formen ikke er topp.

Om noen uker skal jeg begynne å ta frem babytøy, vaske og legge i skuffer. Må vaske både gutteklær og jenteklær, iallefall litt av de aller minste plaggene til hvert kjønn. Hentesettet ( en skjønn, bitteliten sparkedress) er allerede kjøpt inn.

Vi har jammen en spennende jule- og nyttårsfeiring i vente i år, med termin på nyttårsaften. Begge barna våre har blitt født på termindatoen..

SÅNN, da fikk jeg sagt hvor lykkelig og heldig jeg føler meg i dag!

PS: Viss noen gidder, så er jeg veldig interessert i å høre om det er noe sant i at 3.mann er en luring...sånn i forbindelse med fødselen.. hihi!

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå gratulerer....dette er spennende ikke sant?

Har selv tre barn og husker så godt hver eneste graviditet men den tredje var ekstra spesiell for det var den siste for meg iallefall:)

Om nummer tre var en luring...vet ikke helt hva du mener med det men vi har to jenter og fikk til slutt en gutt og det var jo morsomt...fødselen gikk rasende fort - det hele var over på 3 timer og tre kvarter fra første ri så det var hurra meg rundt....så sånn sett var nok lillegutt en luring ifht de andre....

Lykke til og kos deg den siste tiden du har igjen med forberedelser.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

copycat1365381264

Tja, våres tredje var i allefall en luring som kom 5 dager på overtid:-) De to andre kom henholdsvis 3 uker før(pga svangeskapsforgiftning) og 1 dag før termin:-)

Lykke til med de siste ukene og kos dere masse alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese :D

Jeg synes absolutt at tredjemann var en luring :)

Var rimelig sikker på at jeg skulle gjenkjenne rier når de kom, etter å ha kjent rier med 2 før.

Men nei da... Var usikker i flere timer før jeg antok at jeg kanskje visste at det muligens kunne være rier ;)

I tillegg var han ikke særlig ivrig på å komme seg ut. Og når det faktisk begynte å nærme seg at han skulle ut, så gjorde han sitt beste for å krølle til det også.

Men, ut kom han, frisk og flott. Mor satt igjen med et halebein som står feil vei, men han er verdt det :D

Lykke til! Eldste vår hadde termin nyttårsaften også, men hun hadde det travelt og kom 6. desember i stedet.

Og både lillebroren min og jeg har bursdag nyttårsaften. Spesiell dag for oss med andre ord :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro!

Her var 3.mann en luring, i form av at jeg ikke var helt sikker på at fødselen var igang! Med de to andre var det ikke noe tvil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var tredjemann så "lur" at han lå i tverrleie, og det ble et planlagt keisersnitt...

ergo var denne "fødselen" veldig annerledes enn de to første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var barn 2 en luring. Han kom 6 uker før termin, midt i den verste julestria. Pappan måtte kjøpe nesten alle julegavene det året, og måtte invitere oss bort på julaften, i stedet for å ha folk hos oss.

Barn 3 var også litt lur. Hun kom 2 dager før avtalt keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: Kom akkurat på termindato (menstermin, tre dager før UL termin)

Nr 2: Kom 12 dager før mens/ul termin - luringen.

Nr 3: Kom dagen før menstermin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig å høre fra deg!

Jeg fikk begge mine litt _før_ termin, så det kunne blitt tidenes julegave med termin nyttårsaften. Spennende blir det uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, så koselig :-)

Har også tre barn, min erfaring er at fødslene mine ble lettere for hver gang, Har hørt flere fortelle om det samme.

Alle tre kom ca til termin, men nr en kom til verden ved hastekeisersnitt etter 33 timer, nr to ble født "naturlig" etter 23 timer, men uten pressrier, og nr tre etter kun 3 timer med pressrier og helt "etter boka".

Uansett: Kos deg, nyt den siste tiden og LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Så herlig å lese :D

Jeg synes absolutt at tredjemann var en luring :)

Var rimelig sikker på at jeg skulle gjenkjenne rier når de kom, etter å ha kjent rier med 2 før.

Men nei da... Var usikker i flere timer før jeg antok at jeg kanskje visste at det muligens kunne være rier ;)

I tillegg var han ikke særlig ivrig på å komme seg ut. Og når det faktisk begynte å nærme seg at han skulle ut, så gjorde han sitt beste for å krølle til det også.

Men, ut kom han, frisk og flott. Mor satt igjen med et halebein som står feil vei, men han er verdt det :D

Lykke til! Eldste vår hadde termin nyttårsaften også, men hun hadde det travelt og kom 6. desember i stedet.

Og både lillebroren min og jeg har bursdag nyttårsaften. Spesiell dag for oss med andre ord :D

Ja, det må jeg si! Blir ekstra feiring på nyttårsaften for dere hvert år da!

Jeg satser på å knipe igjen, greit å tenke på bursdagsfeiringer når alle de andre feiringene er over. MEN; vi får se når lillegull vil ut - er jo ikke jeg som bestemmer, akkurat! Men sengekos blir det iallefall ikke på gubben denne jula..hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro!!!

Ønsker deg alt godt for de neste ukene og for fødselen.

Nå er det 5 år siden sist jeg var gravid - og snuppa er snart skolebarn :-)

Jeg har hatt 3 fødsler utenom normalen - så jeg går ikke innpå mine fødsler her nå. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Så moro!!!

Ønsker deg alt godt for de neste ukene og for fødselen.

Nå er det 5 år siden sist jeg var gravid - og snuppa er snart skolebarn :-)

Jeg har hatt 3 fødsler utenom normalen - så jeg går ikke innpå mine fødsler her nå. Lykke til!

Tusen takk!

Hehe...tror det er like greit å ikke gå innpå det, ja... Jeg merker at jeg gruer meg, selv om det har gått greit de andre gangene. Husker så altfor godt hvor inderlig vondt det er på slutten av åpningstiden! *grøss*

MEN; ut må h*n uansett, får krysse fingrene for en kjapp, intens fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg si! Blir ekstra feiring på nyttårsaften for dere hvert år da!

Jeg satser på å knipe igjen, greit å tenke på bursdagsfeiringer når alle de andre feiringene er over. MEN; vi får se når lillegull vil ut - er jo ikke jeg som bestemmer, akkurat! Men sengekos blir det iallefall ikke på gubben denne jula..hihi!

Hi, hi - veldig kjekt å ha et barn født tidlig på året - så knip så godt du kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til trekløver

For et herlig innlegg :)

Vet ikke om hun kan kalles en luring, men min tredje kom èn uke før termin - og hun brukte ikke lang tid; fra vi kom inn på fødeavd til hun var født tok det mindre enn en halv time.... ;) Alle mine planer om smertestillende i alle varianter gikk i vasken, men i ettertid syns jeg jo det var deilig at det gikk fort. Det var vondt, men det var bedre å ha veldig vondt i en halvtime enn å ha ganske vondt i mange timer!

Lykke til! :)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig :-)

Om 3. mann er en luring? Trodde jeg var i fødsel iallefall 10 ganger før det var skikkelig :-) Men når han først var på vei ut, kom han raskt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...