Gå til innhold

Skal jeg holde ham hjemme fra barnehagen


Gjest mamma til to barn

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til to barn

Jeg har sv.skaps perm. Fireåringen vår går i barnehage. Har ikke hørt at det er noe sv.influensa der. Det går 80 barn i den barnehagen. Jeg har altså mulighte for å holde ungen min hjemme. Selvsgat mere slit da hjemme og det kan bli kjedelig. Men på samme tid bør en jo bruke fornuft i desse dager. Bør jeg holde ham hjemme? Hva gjør andre som har den muligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan jo vare lenge, så en varig løsning å holde ham hjemme kan det vel ikke bli? Hvis du har tenkt å la ham vaksinere kan du kanskje vurdere å holde ham hjemme inntil vaksinen gir beskyttelse, men det kan jo også ta tid. Får dere beskjed fra barnehagen hvis barn begynner å få "influensalignende symptomer" ev bekreftet smitte? I så fall kan det være et alternativ å vente til det skjer, det vil jo gi bedre beskyttelse enn å sende ham i barnehagen i den perioden.

Tilhører han eller babyen (eller dere voksne) en risikogruppe?

En annen viktig ting å vurdere er jo hva han skal gjøre hjemme. Han er vant til aktivitet og flere barn rundt seg, da blir det nok kjedelig i lengden å gå hjemme sammen med mamma, som i tillegg har en ny baby å ta seg av.

Hvor gammel er babyen? Jeg vil tro det er en fordel å la ham/henne bli størst mulig før han/hun blir utsatt for ev. smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg ville sendt gutten i barnehagen. Synes det blir litt hysteri å holde barn hjemme pga smittefare. Skjønner at du er redd for at den lille skal bli smittet, men smitte kan det jo være overalt, og man kan jo ikke isolere seg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...