Gå til innhold

Vinterstøvletter


Lillemus

Anbefalte innlegg

900,- for et par vinterstøvletter til jentungen?! Det er jo dyrere støvletter enn jeg kjøper til meg selv!

Jaja - de var knallfine og vanntette og varme så da rekker det vel med dette ene paret i vinter. Håper jeg. Om ett år eller to har hun så store føtter at jeg kan arve om hun vokser ut av dem i det minste... :o|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her. Det aner meg at jentungen får innvilget noen flere par sko når hun når str. 38 om et år eller så. Hun får garantert større føtter enn meg all den tid hun ligger an til å bli 10 cm høyere enn meg, men jeg arver gjerne... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko kjøpes ikke uten å prøves først gitt.

Det er ganske trygt hvis du kan gå etter noen sko som allerede passer. Vintersko bør uansett være litt store så da bestiller du bare en str. større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sko kjøpes ikke uten å prøves først gitt.

Er vanskelig å finne sko i dette landet uten Gore-Tex, og Gore-Tex hater jeg. Gore-Tex i sko er en uting siden pusteegenskapene ikke er så gode som de lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å finne sko i dette landet uten Gore-Tex, og Gore-Tex hater jeg. Gore-Tex i sko er en uting siden pusteegenskapene ikke er så gode som de lover.

Hatet gjelder kun Gore-Tex i sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid kjøpt gore-tex til ungene - og kun ett par støvler pr år. Tette og tørre og varme. :-)

Tette, tørre, varme og svette føtter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke her i huset.

Hva slags støvler synes du er tørrere, da?

Sko uten membran er best synes jeg. Hvis man impregnerer skoene så holder man seg tørr. "Gammeldagse" sko i skinn uten membran er hva jeg kjøper, noe som er vanskelig å få kjøpt i dette landet. Syntetisk overdel med membran er hva som selges i dette landet, og det styrer jeg langt unna. Det er ikke ukjent at det kan gå hull på membranen heller, og da kan man bare kaste skoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Noen tok mitt midlertidig nick

Men det er vel moms på sko som koster over 200kr? Så det kommer jo også i tillegg..

Ja, men prisene er latterlige lave i forhold til Norge. Bestiller man mer enn et par sko av gangen så sparer man på det, og utvalget i USA er så mye bedre enn i Norge. Du finner merker som ikke selges i norge. Har kjøpt sko som ikke selges i Norge, og de er de beste skoene jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men prisene er latterlige lave i forhold til Norge. Bestiller man mer enn et par sko av gangen så sparer man på det, og utvalget i USA er så mye bedre enn i Norge. Du finner merker som ikke selges i norge. Har kjøpt sko som ikke selges i Norge, og de er de beste skoene jeg har hatt.

Jeg kjøper mye fra utenlandske nettsider selv jeg altså så jeg vet det ofte kan lønne seg :) Måtte bare påpeke at man også vil få ekstra kostnader i forbindelse med moms siden du ikke nevnte noe om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid kjøpt gore-tex til ungene - og kun ett par støvler pr år. Tette og tørre og varme. :-)

Disse er i sympatex. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme sak, i mine øyne... :)

Jepp, gore-tex er jo et patentbeskyttet navn (eller noe sånt), sympatex og dermisax er vel det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, gore-tex er jo et patentbeskyttet navn (eller noe sånt), sympatex og dermisax er vel det samme.

Kjenner ikke Sympatex, men det er stor forskjell på Gore og Derimax, iallefall når det gjelder vasking. Dermiax skal vaskes med vanlig vaskemiddel, mens Gore trenger et rådyrt spesialmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper mye fra utenlandske nettsider selv jeg altså så jeg vet det ofte kan lønne seg :) Måtte bare påpeke at man også vil få ekstra kostnader i forbindelse med moms siden du ikke nevnte noe om det :)

Ja men prisen i USA er ofte under halvparten av hva man må betale i Norge så det går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...