Gå til innhold

svineinfluensa - symptomer


Gjest majas mamma

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma

Dere som har hatt svineinfluensa. Hvordan starter det? Frøkna var i fin form helt til kl var syv. Da begynte hun å klage over vondt i hodet og en time etterpå har hun feber i nesten 39. Hun hoster også og sier at hun har vondt i lungene. Er dette symptomatisk for svineinfluensa, eller er det noe annet? Tester legene for influensa nå, eller er det helt slutt. Jeg kan jo ikke holde frøkna hjemme fra skolen i syv dager uten at det er påvist sv.influensa. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo bare se tilstanden hennes an, utover natta og morgendagen er hun fortsatt slapp og medtatt på mandag må hun jo være hjemme. Hvorvidt det testes eller ei vet jeg ikke, men vi fikk streng beskjed fra skolen om at unger som hoster og snørrer må være hjemme i 7 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare se tilstanden hennes an, utover natta og morgendagen er hun fortsatt slapp og medtatt på mandag må hun jo være hjemme. Hvorvidt det testes eller ei vet jeg ikke, men vi fikk streng beskjed fra skolen om at unger som hoster og snørrer må være hjemme i 7 dager.

Har dere fått beskjed om at barn som hoster og snørrer må være borte fra skolen i 7 dager?

Det har ikke vi (tror jeg da). Guttem min har hostet og snørret i 3 uker, men hadde feber bare en dag - og da var han hjemme fra skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pandemi.no

Her har tredjemann også fått svineinfluensa, alle startet med hodepine og feber som plutselig ble veldig høy.

De to første har vært hos legen, som sa at vi kunne være 99.9 % sikre på at det var svineninfluensa med de symptomene. De testet ikke, de har ikke mulighet til å ta i mot prøver av ikke-risikopasienter som har helt klare symptomer.

Vil du sette henne på tamilflu, ring legevakten og hør om du kan få en resept. Ring også legevakten hvis lungeproblemene øker. Gi febernedsettende / smertestillende.

Mandag morgen ringer du fastlegen og melder at hun har disse symtomene. Sammen avgjør dere om hun trenger legetilsyn.

Hun skal ikke på skole/barnehage neste uke, under noen omstendigheter, etter å ha så tydelige symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått beskjed om at barn som hoster og snørrer må være borte fra skolen i 7 dager?

Det har ikke vi (tror jeg da). Guttem min har hostet og snørret i 3 uker, men hadde feber bare en dag - og da var han hjemme fra skolen.

Vi fikk skriv fra skolen på torsdag om at forkjølede barn bør holdes hjemme fra skolen på lik linje med influensasmittede. Jeg har nå syndet mot dette og latt min snørrete sønn gå på skolen, han har ikke hatt feber og allmentilstanden er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk skriv fra skolen på torsdag om at forkjølede barn bør holdes hjemme fra skolen på lik linje med influensasmittede. Jeg har nå syndet mot dette og latt min snørrete sønn gå på skolen, han har ikke hatt feber og allmentilstanden er god.

Hmmmm - skal sjekke info fra skolen en gang til og høre hva de sier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Hmmmm - skal sjekke info fra skolen en gang til og høre hva de sier....

Ikke noe snørr her, feber og tørrhoste bare. Og så hodepine da. Hun sover nå så jeg får se det an over natta og evtg ringe legevakta i morgen og høre hvordan jeg skal forholde meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Det høres definitivt ut som svineinfluensa ja :o(

Jeg har ringt legevfakten i dag, og damen der mente det motsatte. Det er jo så mye som går nå, som hun sa. Hvis frøkna var feberfri i dag, og ellers fin form i morgen kunne hun gå på skolen i morgen. Nå er hun ikke helt pigg, ikke feber men vondt i hodet. Hosten er gått over. Jeg holder henne nok hjemme morgen, men kommer nok til å følge magefølelsen på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...