Gå til innhold

baby på 4,5 mnd potte tett i nesa.Søvn!!!!


Gjest ...............

Anbefalte innlegg

Gjest ...............

Hva gjør vi.Går på tredje uka uten nattesøvn nå pga tett nese på minstemann på 4,5 mnd. Vet ikke hvor mange flasker med saltvannsoppløsning jeg har brukt opp.Hevet sengeenden på senga, hatt det varmt/kaldt på soverommet osv, men ingen ting hjelper.Har ikke morsmelk.Hva gjør vi??Vi må snart ha litt søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ...............

Finnes det ikke nesespray for så små? For det hadde jeg prøvd etter så lang tid...

Skal på apoteket i morgen å høre.Nå anbefaller vel dem ikke og bruke nesespray til barn under to år, men nå begynner vi å bli mektig leie.Eneste positive er at minstemann er blid som sola for det om han er forkjøla :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søtmons

Vi hadde noen sånn runder når minsten var på den alderen husker jeg. Det som funket for oss var å først bruke saltvann og en slik nesesuger, og så en vanlig nesespray for baby. Tror det står 0-2 år på den. En skal ikke bruke den som er beregnet på barn over 1 år, den er for sterk. Har hørt noen si at en ikke bør bruke nesespray i det hele tatt, men er det ille så gjør det nok ikkeno å bruke det noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Rhinox har nesespray for de aller minste. Min erfaring er også at saltvann hjelper fint lite, og så lenge man følger bruksanvisningen til nesesprayen bør det være trygt. Ellers anbefales sånn nesesug, det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...............

Hei! Rhinox har nesespray for de aller minste. Min erfaring er også at saltvann hjelper fint lite, og så lenge man følger bruksanvisningen til nesesprayen bør det være trygt. Ellers anbefales sånn nesesug, det hjelper.

sånn nesesuger bruker jeg, men tettheten sitter lenger opp så får ikke ut mye med den.Av og til får jeg ut noe, men ikke ofte. Får ta en tur på apoteket i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til mine tre har jeg først hatt i saltvann (på stellebordet) og latt dem ligge litt med det. Så har jeg brukt jordmorsug. Da har det stort sett komme ut ganske mye snørr (som har løst seg opp pga saltvannet). Til slutt har jeg hatt i litt mer saltvann for å rense.

Dette har jeg gjerne gjort ved hvert stell, og vi har aldri hatt så langvarige snørreperioder (så vidt jeg kan huske...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at spedbarn kan i ytterste tilfeller dø av vanlig nesespray, så jeg hadde holdt meg langt unna og brukt saltvann i store doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg leste et sted at spedbarn kan i ytterste tilfeller dø av vanlig nesespray, så jeg hadde holdt meg langt unna og brukt saltvann i store doser.

Kun saltvannsdråper eller morsmelk til så små barn, desverre.

Eller ta kontakt med en kompetent lege innen småbarnsmedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...............

Jeg leste et sted at spedbarn kan i ytterste tilfeller dø av vanlig nesespray, så jeg hadde holdt meg langt unna og brukt saltvann i store doser.

Hvis de kan dø så er det rat at det selges reseptfritt på apoteket. Vi får nå se hva vi gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de kan dø så er det rat at det selges reseptfritt på apoteket. Vi får nå se hva vi gjør

Spedbarn kan dø av honning også, men vi får kjøpt det i dagligvarebutikker. Muskat i store mengder kan gi nyresvikt, men også det kan du kjøpe ubegrenset på Rema 1000.

En del slike ting selges på basis av frihet under ansvar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de kan dø så er det rat at det selges reseptfritt på apoteket. Vi får nå se hva vi gjør

Og på de pakkene står det at barn under 1 år ikke skal ha nesespray.

Du kan dø av en stor flaske tran på styrten også, men det anbefales av helsemyndighetene å ta en dæsj hver dag likevel.

Du kan også dø av en pakke Paracet eller tre, men det selges også reseptfritt på alle apotek og matbutikker.

Som du sikkert skjønner falt jeg ikke for argumentet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ...............

Og på de pakkene står det at barn under 1 år ikke skal ha nesespray.

Du kan dø av en stor flaske tran på styrten også, men det anbefales av helsemyndighetene å ta en dæsj hver dag likevel.

Du kan også dø av en pakke Paracet eller tre, men det selges også reseptfritt på alle apotek og matbutikker.

Som du sikkert skjønner falt jeg ikke for argumentet ditt.

Jeg har kjøpt nesespray som er beregnet til barn fra 4 uker.Han får en dose før han legger seg og sover godt. Bruker det ikke på dagen. Mye er farlig her i verden, men det går som regel bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...