Gå til innhold

Bruk av flutide uten å ha vært hos lege


Gjest ...............

Anbefalte innlegg

Gjest ...............

Sønnen min på 4 år fikk flutide i sommer i forbindelse med langvarig hoste.Dette funket veldig bra og gutten ble som født på ny.Nå har han vært forkjølet og sitter igjen med samme type hoste/surkling i brystet.Han er trøtt og uopplagt(samme som i sommer). På resepten kan jeg hente ut tre ganger og legen sa den gang at mulig han kunne trenge flutide hvis han ble forkjølet.Om han mente dette generelt eller i pollensesongen da på someren vet jeg ikke.Nå har jeg lyst til å prøve flutide igjen på guttungen og se om det hjelper like godt nå.Mener dere at jeg bør gå til legen først eller hente ut og begynne uten og høre med legen.Sist gang trengte vi ikke og bruke den lenge før han var helt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ...............

Jeg hadde gitt ham uten å spørre legen igjen, uten tvil!

Det er det jeg og gubben også heller mot for gutten ble virkelig en helt annen gutt i sommer.Han boblet over av energi og var blid og fornøyd.Barnehagen merket også dette betraktelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere bare har brukt det en gang før og gutten er såpass liten ville jeg i alle fall tatt en telefon til fastlegen i morgen, og latt denne avgjøre om han skal bruke flutide uten å undersøkes først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn brukte flutide 1-2 vintre hver - og avtalen med legen i etterkant av de periodene var at vi bare kunne bruke det hvis barnet ble forkjølet og tett igjen.

Jeg hadde ikke gått til legen og spurt.

Håper det hjelper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det er nødvendig å høre med lege. Særlig ikke i disse svineinfluensatider. Det var vel derfor du fikk en flergangsresept.

Om han ikke blir bedre, kan det være en idé å ta kontakt.

God bedring til gutten.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er avhengig av Flutide når han er forkjøla. Han hadde barneastma og slet veldig med tetthet og slimhoste da han var baby. Nå er han heldigvis nesten kvitt det, men ved forkjølelse så bruker han flutide og dette hjelper veldig. Legen har sagt det bare er å bruke når han blir tett, og at dette ikke er skadelig - heller motsatt for det letter jo pusten veldig.

Jeg ville gitt han det uten å kontakte legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen min har brukt ventoline ved forkjølelser helt siden han var 6 mnd og hadde bronkiolitt. Det har medført at han har kommet seg gjennom hele barndommen uten bruk av antibiotika (han er snart tenåring nå). Han har ikke astma, men har alltid hatt tendens til å tetne fort ved forkjølelser. Foreldrene vurderer selv når det er behov for medisinen, lege blir ikke involvert i hvert enkelt tilfelle.

Du har forhåpentligvis allerede startet opp med flutiden nå. God bedring til gutten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...