Gå til innhold

Jfr. Tore på sporet og bio.mor fra sør-korea


Gjest Har lurt på dette..

Anbefalte innlegg

Gjest Har lurt på dette..

Er det verre om et barn adopteres bort uten biologisk mors viten, enn om et barn adopteres uten biologisk fars viten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan et barn være bortadoptert uten biomors viten? Har ikke sett programmet, så jeg vet ikke hva du refererer til.

Mor dro fra far og barn for en tid og far og besteforeldre skulle passe barnet. Da mor kom tilbake hadde far levert barnet til et barnehjem for bortadopsjon og barnet var alt adoptert bort til Norge (fra Korea).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Kan du jammen si...

Begge deler er et overgrep mot mor/far! Men for en mor som har bært barnet i ni måneder og født den lille, så vil jeg si at mamman lider mest!

Har ingen kvalifikasjoner for å si det, men jeg er mor selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at mor og far begge kjenner til barnets eksistens, og har vært/hatt ønske om å være gode omsorgspersoner for barnet, så er ikke det ene verre enn det andre. Syns i hvert fall ikke jeg.

Men jeg syns det er ille at Tore på Sporet skal ta initiativ til denne typen gjenforeninger. Hvilke adoptivforeldre eller adopterte kan vel si nei om det plutselig står en biologisk forelder fra gamle dager og banker på døra? Og så med Tore på slep med fullt crew... Helt ok at folk leter etter hverandre den ene eller andre veien, men at det skal være nødvendig å lage underholdning av det. Hmmm. Ikke mening å endre retning på tråden din, men måtte bare kommentere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mor dro fra far og barn for en tid og far og besteforeldre skulle passe barnet. Da mor kom tilbake hadde far levert barnet til et barnehjem for bortadopsjon og barnet var alt adoptert bort til Norge (fra Korea).

I såfall kan jeg ikke se at det er verre for en biomor enn en biofar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du jammen si...

Begge deler er et overgrep mot mor/far! Men for en mor som har bært barnet i ni måneder og født den lille, så vil jeg si at mamman lider mest!

Har ingen kvalifikasjoner for å si det, men jeg er mor selv:)

''Begge deler er et overgrep mot mor/far! Men for en mor som har bært barnet i ni måneder og født den lille, så vil jeg si at mamman lider mest!''

Hvis alle mødre hadde vært mest knyttet til ungene sine, ville det ikke vært noen som dro fra dem. Og det er det jo, ikke bare i adopsjonssaker, og ikke bare i såkalte ikke-vestlige land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...