Gå til innhold

Hva skal du bli når du blir stor da;-)


grot

Anbefalte innlegg

Overhørte en samtale mellom lillebror og storebror i går. Storebror (7)er en veldig opplyst og verbalt sterk type, som mye av tiden snakker om ting som går laaangt over hodet på lillebror. Og av hans største interesser så er dinosaurer men også historie generelt. Så hører jeg han spør lillebror: Hva skal du bli når du blir stor da?

Lillebror (4)ser veldig tenkende ut en liten stund før han svarer med største alvor: Neandertaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Hehe. Han bruker ikke betegnelsen fordomsfullt, i hvertfall.

Seksåringen min har de siste årene bestemt seg for å utdanne seg til ikke mindre enn tre yrker, så han kan holde på med litt forskjellig. Prioriteringen av disse varierer stadig, men det dreier seg om brannmann, astronaut og lege. Hakket mer oppnåelig enn din sønns planer, kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Han bruker ikke betegnelsen fordomsfullt, i hvertfall.

Seksåringen min har de siste årene bestemt seg for å utdanne seg til ikke mindre enn tre yrker, så han kan holde på med litt forskjellig. Prioriteringen av disse varierer stadig, men det dreier seg om brannmann, astronaut og lege. Hakket mer oppnåelig enn din sønns planer, kanskje? ;)

He he, ja han har helt klart snappet det opp fra storebror som bruker slike ord, men ikke når det er snakk om fremtidig yrke selvfølgelig. Men for en fireåring tror jeg at paleontolog og neandertaler begge blir begreper som havner i den store sekken av uforståelige ord, og så bare tar man dem frem og prøver imponere litt med sitt ordforråd i ny og ne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Han bruker ikke betegnelsen fordomsfullt, i hvertfall.

Seksåringen min har de siste årene bestemt seg for å utdanne seg til ikke mindre enn tre yrker, så han kan holde på med litt forskjellig. Prioriteringen av disse varierer stadig, men det dreier seg om brannmann, astronaut og lege. Hakket mer oppnåelig enn din sønns planer, kanskje? ;)

Min hadde også tre mulige yrker på lista for noen år tilbake: det var:

* Donald-tegner

* En slik som lager spill

* Sjef på en eller annen slags jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Min hadde også tre mulige yrker på lista for noen år tilbake: det var:

* Donald-tegner

* En slik som lager spill

* Sjef på en eller annen slags jobb.

Hehe.

Men merk at min har ikke bare tre mulige - han skal bli alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde også tre mulige yrker på lista for noen år tilbake: det var:

* Donald-tegner

* En slik som lager spill

* Sjef på en eller annen slags jobb.

Min tiåring skal blir fotballproff (keeper) OG arkitekt :-)

Åtteåringen skal bli bussjåfør OG frisør :-)

Femåringen skal jobbe i barnehage eller skole :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tiåring skal blir fotballproff (keeper) OG arkitekt :-)

Åtteåringen skal bli bussjåfør OG frisør :-)

Femåringen skal jobbe i barnehage eller skole :-)

''Åtteåringen skal bli bussjåfør OG frisør :-)''

Høres ut som en skummel kombinasjon:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Åtteåringen skal bli bussjåfør OG frisør :-)''

Høres ut som en skummel kombinasjon:-)

Hun har så sterk stemme at vi har sagt at hun burde bli en som kommanderer folk til å gjøre noe (vi har jo tenkt befal da...) - men bussjåfør er visst toppen av lykke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

*knegg' Vi får håpe for han eventuelt fremtidige konse skyld at han absolutt _ike_ blir en neandertaler! ;-)

Re. tidligere innlegg: Og hva drikker nå DU mens du doler?

''*knegg' Vi får håpe for han eventuelt fremtidige konse skyld at han absolutt _ike_ blir en neandertaler!''

;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Re. tidligere innlegg: Og hva drikker nå DU mens du doler?

''*knegg' Vi får håpe for han eventuelt fremtidige konse skyld at han absolutt _ike_ blir en neandertaler!''

;P

uffuff...;-) Skylder på at det er så lite tastatur på mini-pc'n;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...