Gå til innhold

I barnehagen etter vaksine


Gjest Tufsen og Tullemor

Anbefalte innlegg

Gjest Tufsen og Tullemor

Gutten skal ta 1 års vaksinen på mandags morgen. Er litt usikker på om jeg kan sende han i barnehagen etterpå eller bør jeg prøve å få fri hele dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde satset på å ha muligheten til å være hjemme. Det er ikke uvanlig at de små blir litt tufs etter en vaksine. Godt å kunne ta det med ro hjemme da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ham som vanlig, men si fra i bhg at de skal ha kort lunte med å ringe, og forklar situasjonen på jobb og si at det kan hende at du må gå på kort varsel.

Det er ikke sikkert at han får noen som helst reaksjon, og da er det dumt å "bruke opp" en fridag/sykt barn dag ;) Og hos noen kommer ikke reaksjonen dagen etter heller, men det går litt flere dager! Men som sagt, du kan godt be bhg ha lav terskel for å ringe i dagene etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke alle som får reaksjoner etter vaksiner, så jeg hadde nok sendt ham i barnehagen som vanlig, men sagt fra til personalet om at de skal se an formen i løpet av dagen og heller ringe deg hvis han skulle bli dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

5åringen min tok vaksine onsdag formiddag og var i barnehagen resten av dagen etterpå. Eneste reaksjon på sprøyta var at barnet syntes det var vondt å bli stukket i og klaget litt over det de første minuttene etterpå... Mens jeg selv ikke merket stikket, men fikk vondt i arma etter et par timer, og fikk feber utpå kvelden og hadde feber nesten et døgn. da jeg selv merket at det ble ømmere og ømmere spurte jeg femåringen flere ganger utpå ettermiddagen om det var vondt i arma. Noe 5åringen benektet... 7åringen derimot fikk så vondt i arma etterhvert at vi måtte til med pinex for at barnet skulle slippe å kjenne så veldig på smertne utover kvelden/natta(lå og ynket seg i senga) Men det var bare jeg som fikk feber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...