Gå til innhold

Julekalender? (feridig til pakker)


Spirello

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt tid til å brodere kalender i år, vært full fart siden januar.. Så da må jeg ty til kjøpekalender eller en annen smart løsning. Poden hadde ikke kalender i fjor, men skal få i år. Får jeg kjøpt ferdig kalender til å henge pakker på? Hvor i så fall?

Hvis jeg ikke får tak i det blir det nok tråd under senga hans (har høy seng) med nr.lapper på jeg klipper ut på fargeark i bjeller, hjerter, stjerner osv. og skriver nr. på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mor laget pakkekalendere til broren min og meg hvert år ved bare å pakke inn gaver og henge dem sammen på en spiker. Hun skrev tall på hver pakke slik at vi visste hvilken pakke som skulle åpnes hvilken dag.

Fungerte helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Jeg har ikke hatt tid til å brodere kalender i år, vært full fart siden januar.. ''

Du vil vel ikke si at du pleier å brodere nye kalendere hvert år..?

Jeg har aldri brodert eller sydd kalendere, kjøpte noen fine i en "julebutikk" for noen år siden som fungerer utmerket *S*.

Men litt jobb er det jo med alle pakkene, da, håpe å plukke opp noen tips her *S*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi henger pakker på trappegelenderet med tall på og det fungerer bra. henger opp fra dag til dag og med tre barn så blir det jo hengende tre pakker på gelenderet hver dag og det er stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en nisse med tråd i. Ny pakke hver dag. Supert:-)

Jeg henger ikke på alle pakkene på kalenderen uansett. Setter på en hver dag.

Det var lurt! :o) Takk for tipset. Kan hende han går løs på de andre pakkene også hvis jeg henger opp alt på en gang, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt! :o) Takk for tipset. Kan hende han går løs på de andre pakkene også hvis jeg henger opp alt på en gang, hehe..

En del pakker røper jo seg selv på utseende. Da er det artigere at snuppa får en pakke ho aldri har sett i stedet:-)

Tok opptelling i går. Mangler bra 5 pakker, så er alt klart!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalenderpakker.

Vår metode er enkel: En lang hyssing på langsiden av senga (de har sånne halvhøye senger), og der henges alle 24 pakkene opp med tall på hver enkelt. Bruker poser fra Nille og klistrelapper med tallene på.

Billig og enkelt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har ikke hatt tid til å brodere kalender i år, vært full fart siden januar.. ''

Du vil vel ikke si at du pleier å brodere nye kalendere hvert år..?

Jeg har aldri brodert eller sydd kalendere, kjøpte noen fine i en "julebutikk" for noen år siden som fungerer utmerket *S*.

Men litt jobb er det jo med alle pakkene, da, håpe å plukke opp noen tips her *S*.

Hehe.. nei, men enig det kunne oppfattes sånn ja :o) Skulle stått "i år heller". Hadde tenkt det, men holdt på med oppussing, flytting og styr siden januar - og vips så var det november!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker ikke jeg hvor gammel poden din er, men vi har hatt legokalender noen år, og det er veldig stas.

4 er han. Men har lyst på å ha pakkekalender i år, er en del småplukk han trenger og, også skal jeg ha kinobilletter, dag på lekeland osv. i den også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg har ikke hatt tid til å brodere kalender i år, vært full fart siden januar.. ''

Du vil vel ikke si at du pleier å brodere nye kalendere hvert år..?

Jeg har aldri brodert eller sydd kalendere, kjøpte noen fine i en "julebutikk" for noen år siden som fungerer utmerket *S*.

Men litt jobb er det jo med alle pakkene, da, håpe å plukke opp noen tips her *S*.

''Du vil vel ikke si at du pleier å brodere nye kalendere hvert år..?''

*he he* tanken slo meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. nei, men enig det kunne oppfattes sånn ja :o) Skulle stått "i år heller". Hadde tenkt det, men holdt på med oppussing, flytting og styr siden januar - og vips så var det november!

Bare et tips: Lurt å sette i gang med tanke på neste år:-)

Jeg broderte kalender til min sønn, og da jeg ikke ble ferdig den første jula, la jeg hele prosjektet fra meg litt for lenge, slik at jeg ble sitteende oppe til sent på kveld de siste ukene for å bli ferdig...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Du vil vel ikke si at du pleier å brodere nye kalendere hvert år..?''

*he he* tanken slo meg også.

Håper du har merket deg at jeg venter på tips til hvor handle små kalendergaver i år! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har merket deg at jeg venter på tips til hvor handle små kalendergaver i år! *S*

DET skulle jeg med glede ha gitt, for jeg fant - trodde jeg - et superflott kalendergavested på en dansk nettside. Jeg registrerte meg som bruker, valgte land fra en lang rullegardinmeny, bestilte, betalte, fikk kvittering, og ventet bare på at varene skulle komme slik at jeg kunne reklamere for stedet her inne...

Men neida, da varene ikke kom, logget jeg meg på for å sjekke, og da viste det seg at de hadde kansellert hele ordren _uten å sende beskjed per mail_, og det fordi de ikke ville sende til Norge! :-( Så hvorfor i huleste kunne man velge land fra den lange lista? :-(

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre - veldig vanskelig når man har stor gutt - hårstrikk og viskelær og lipgloss er liksom ikke et alternativ...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Elextra

DET skulle jeg med glede ha gitt, for jeg fant - trodde jeg - et superflott kalendergavested på en dansk nettside. Jeg registrerte meg som bruker, valgte land fra en lang rullegardinmeny, bestilte, betalte, fikk kvittering, og ventet bare på at varene skulle komme slik at jeg kunne reklamere for stedet her inne...

Men neida, da varene ikke kom, logget jeg meg på for å sjekke, og da viste det seg at de hadde kansellert hele ordren _uten å sende beskjed per mail_, og det fordi de ikke ville sende til Norge! :-( Så hvorfor i huleste kunne man velge land fra den lange lista? :-(

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre - veldig vanskelig når man har stor gutt - hårstrikk og viskelær og lipgloss er liksom ikke et alternativ...;-)

Ja morsan, hva er årets tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...