Gå til innhold

Tissing og slikt..


trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på snart sju år som er helt tørr hver natt og har vært det lenge. På dagtid derimot tisser han og bæsjer i buksa ofte flere ganger for dag.

Han sier at han går på do ca 3 ganger på skolen og Sfo, men likevel...

Han sier at han ike kjenner at tisse kommer, men jeg tviler litt på det. Tror han er litt lat og ikke gidder å bryte av leiken. I tillegg vet jeg at de ikke får gå på do i skoletimen, noe jeg tror jeg må ta opp med lærer.

Noen tips om hva vi skal gjøre? Tenker at en tur til legen snart er på sin plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Jeg ville nok tatt en tur til legen jeg. Synes forøvrig at det er merkelig at ikke skolen er innvolvert i dette. Hvis gutten tisser og bæsjer i buksa må det vel merkes av lærer og medelever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en samtale med lærer så fort som mulig om dette.

Høres plagsomt ut for gutten og etterhvert blir det flaut og kanskje de andre barna erter..

Jobb sammen med lærer for å hjelpe gutten.

Også ta han med til legen, for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo veldig merkelig ut. Jeg hadde tatt han med til legen umiddelbart. Ut fra hva han sier så hadde jeg tatt det opp med skolen etterpå.

Dette må jo være både plagsomt og veldig flaut.

Men jeg vet at det finnes hjelp å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo veldig merkelig ut. Jeg hadde tatt han med til legen umiddelbart. Ut fra hva han sier så hadde jeg tatt det opp med skolen etterpå.

Dette må jo være både plagsomt og veldig flaut.

Men jeg vet at det finnes hjelp å få.

Hva er merkelig? At han er tørr om natta og tisser på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok tatt en tur til legen jeg. Synes forøvrig at det er merkelig at ikke skolen er innvolvert i dette. Hvis gutten tisser og bæsjer i buksa må det vel merkes av lærer og medelever?

Skolen er ikke involvert fordi vi ikke har nvolvert de. har tenkt som så at dette vil gå over, men jeg begynner å bli litt utålmodig nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er merkelig? At han er tørr om natta og tisser på dagen?

At en så stor unge gjør i buksa. Ikke for å skremme eller noe, men barnebarnet til stefaren min gjorde det (ikke om natta), og etter mye om og men fortalte han at han ble mobbet og frysi ut på skolen. Var pga. nerver rett og slett. Han byttet skole og har heldigvis kommet seg unna mobberne og har det bra nå. han var 8 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres absolutt ikke normalt ut. Så jeg synes du bør sette igang snarest for å komme til bunns i hva dette skyldes.

Enten det er medisinsk eller psykisk, så trenger denne gutten hjelp.

Jeg synes det høres rart ut at han ikke "gidder" å gå på do.

For en såpass stor gutt burde det jo være både flaut og ydmykende å gjøre i buksa. Så hvis dette er noe han kontrollerer selv virker det jo rart at han frivillig utsetter seg for slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er merkelig? At han er tørr om natta og tisser på dagen?

Jeg synes det er merkelig at et så stort barn både tisser og bæsjer i buksa. Det er ikke normalt. Derfor synes jeg at det er på tide å oppsøke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres absolutt ikke normalt ut. Så jeg synes du bør sette igang snarest for å komme til bunns i hva dette skyldes.

Enten det er medisinsk eller psykisk, så trenger denne gutten hjelp.

Jeg synes det høres rart ut at han ikke "gidder" å gå på do.

For en såpass stor gutt burde det jo være både flaut og ydmykende å gjøre i buksa. Så hvis dette er noe han kontrollerer selv virker det jo rart at han frivillig utsetter seg for slike situasjoner.

Har selv en gutt på snart syv år som tisser på seg både natt og dag. Har ikke kontaktet helsesøster enda fordi jeg tenkte å ta det samtidig som vi får innkalling dit. De skal vel ha en sprøyte i løpet av 1.klasse, tror jeg.

Jeg var selv sengevæter når jeg var liten og husker fortsatt at jeg tisset i senga senest på leirskolen så jeg har ikke pushet han så veldig ang nattevætinga pga at dette kan være arvelig og ikke er hans skyld, stakkar.

Men tissinga på dagtid er en helt annen sak. Han har det rett og slett så gøy på SFO at han ikke har tid og så unnskylder han seg også med at de ikke har toalett i 2.etasje på SFO så han må springe HEEEEELT ned i 1. etasje og da rekker han det ikke alltid. Har prøvd å si at han må gå med èn gang han kjenner at han må tisse, men han sier at han ikke kjenner det før han må veldig.

Blei mye om meg og mitt her, men vil vel i grunn bare si at det ikke er så unormalt at de ikke "gidder" å gå på do. De tar en liten skvett i buksa så går det over litt og sånn fortsetter de nok. Vil tro det går over av seg selv etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en så stor unge gjør i buksa. Ikke for å skremme eller noe, men barnebarnet til stefaren min gjorde det (ikke om natta), og etter mye om og men fortalte han at han ble mobbet og frysi ut på skolen. Var pga. nerver rett og slett. Han byttet skole og har heldigvis kommet seg unna mobberne og har det bra nå. han var 8 år.

Men han har mange venner og er aldri aleine. Læreren sier at han er en populær gutt, så jeg vet ikke. Bør kanskje gjøre noen undersøkelser selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en gutt på snart syv år som tisser på seg både natt og dag. Har ikke kontaktet helsesøster enda fordi jeg tenkte å ta det samtidig som vi får innkalling dit. De skal vel ha en sprøyte i løpet av 1.klasse, tror jeg.

Jeg var selv sengevæter når jeg var liten og husker fortsatt at jeg tisset i senga senest på leirskolen så jeg har ikke pushet han så veldig ang nattevætinga pga at dette kan være arvelig og ikke er hans skyld, stakkar.

Men tissinga på dagtid er en helt annen sak. Han har det rett og slett så gøy på SFO at han ikke har tid og så unnskylder han seg også med at de ikke har toalett i 2.etasje på SFO så han må springe HEEEEELT ned i 1. etasje og da rekker han det ikke alltid. Har prøvd å si at han må gå med èn gang han kjenner at han må tisse, men han sier at han ikke kjenner det før han må veldig.

Blei mye om meg og mitt her, men vil vel i grunn bare si at det ikke er så unormalt at de ikke "gidder" å gå på do. De tar en liten skvett i buksa så går det over litt og sånn fortsetter de nok. Vil tro det går over av seg selv etterhvert. :)

Jeg er heller ikke veldig bekymret og syns nok at det krisemaksimeres her inne (Men det vet jeg jo fra før;o)

Han er flink på skolen og har mange venner og trivesbåde på SFO og på skolen. Men jeg tror jeg må få læreen til å oppheve denne regelen om å ikke gå på do i timene... Min gutt sier også at han ikke rekker det også syns han det er godt å prøve å holde igjen bæsjen.. haha, det husket jeg at jeg ogsågjorde.

Nei, jeg prøver å snakke med læreren også får vi prøve noe belønningsopplegg i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg er heller ikke veldig bekymret og syns nok at det krisemaksimeres her inne (Men det vet jeg jo fra før;o)

Han er flink på skolen og har mange venner og trivesbåde på SFO og på skolen. Men jeg tror jeg må få læreen til å oppheve denne regelen om å ikke gå på do i timene... Min gutt sier også at han ikke rekker det også syns han det er godt å prøve å holde igjen bæsjen.. haha, det husket jeg at jeg ogsågjorde.

Nei, jeg prøver å snakke med læreren også får vi prøve noe belønningsopplegg i første omgang.

Synes også det ble veldig til krisemaksimering her inne ang dette.

Sønnen min går i 3 klasse, og jeg vet med sikkerhet at to-tre gutter tisser på seg av og til. Og det er fordi de ikke har tid å gå vekk fra leken, og fordi de er redd de de lekte med skal ha blitt borte, og leker et annet sted innen de kommer tilbake igjen.

Også vet jeg at min sønn av og til kvier seg for å gå på doen på skolen, fordi guttedoen ofte er litt ekkel som han sier. Vått og papir liggende på gulvet. Er noen som tisser masse utenfor den doen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje lage en avtale om at noen voksne på SFO/lærer'n minner ham om å gå på do? Før mat, med en gang det ringer ut til friminutt el.l.?

Jentungen min dreiv på sånn, men hun slutta med det i løpet av siste året i bhg. Mått hun bæsje stappet hun hælen i "hølet" og lekte videre... Ikke særlig apetittelige de trusene etter noen timer da. De voksne sendte henne jevnlig på do, og det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en gutt på snart syv år som tisser på seg både natt og dag. Har ikke kontaktet helsesøster enda fordi jeg tenkte å ta det samtidig som vi får innkalling dit. De skal vel ha en sprøyte i løpet av 1.klasse, tror jeg.

Jeg var selv sengevæter når jeg var liten og husker fortsatt at jeg tisset i senga senest på leirskolen så jeg har ikke pushet han så veldig ang nattevætinga pga at dette kan være arvelig og ikke er hans skyld, stakkar.

Men tissinga på dagtid er en helt annen sak. Han har det rett og slett så gøy på SFO at han ikke har tid og så unnskylder han seg også med at de ikke har toalett i 2.etasje på SFO så han må springe HEEEEELT ned i 1. etasje og da rekker han det ikke alltid. Har prøvd å si at han må gå med èn gang han kjenner at han må tisse, men han sier at han ikke kjenner det før han må veldig.

Blei mye om meg og mitt her, men vil vel i grunn bare si at det ikke er så unormalt at de ikke "gidder" å gå på do. De tar en liten skvett i buksa så går det over litt og sånn fortsetter de nok. Vil tro det går over av seg selv etterhvert. :)

Litt på siden, men tror ikke du får innkalling til sprøyte av helsesøster.

Hos oss kom det et informasjonsskriv. Men det var ingen åpning for at foreldrene skulle være med. Når helsesøster skal vaksinere barna har hun neppe tid til foreldresamtale, da er det temmelig hektisk.

Jeg ville tatt kontakt med helsesøster utenom, hvis ikke kan du risikere å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det ble veldig til krisemaksimering her inne ang dette.

Sønnen min går i 3 klasse, og jeg vet med sikkerhet at to-tre gutter tisser på seg av og til. Og det er fordi de ikke har tid å gå vekk fra leken, og fordi de er redd de de lekte med skal ha blitt borte, og leker et annet sted innen de kommer tilbake igjen.

Også vet jeg at min sønn av og til kvier seg for å gå på doen på skolen, fordi guttedoen ofte er litt ekkel som han sier. Vått og papir liggende på gulvet. Er noen som tisser masse utenfor den doen ja.

jepp, i dag ville han ikke gå på do fordi en kompis hadde tissa utover hele doen... Har ingen problemer med å skjønne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lage en avtale om at noen voksne på SFO/lærer'n minner ham om å gå på do? Før mat, med en gang det ringer ut til friminutt el.l.?

Jentungen min dreiv på sånn, men hun slutta med det i løpet av siste året i bhg. Mått hun bæsje stappet hun hælen i "hølet" og lekte videre... Ikke særlig apetittelige de trusene etter noen timer da. De voksne sendte henne jevnlig på do, og det hjalp.

Har snakka med læreren og fra i morgen av er det lov å gå på do i timene. Jeg skjønner jo at det blir urolig når mange løper på do, men det er bedre enn at noen tisse på seg.

Denne " spenninga" med å få gå på do i timen avtar nok etterhvert. (Jeg tenker på de som bruker det som unnskyldning for å komme seg ut eller få litt oppmerksomhet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...