Gå til innhold

Vi kommer ikke til å angre?


Linnea78

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt gravid, fullstendig uten at det var planlagt. Har to barn fra før og hadde tenkt at det var nok. Hadde ihvertfall tenkt å vente ett år til,slik at barn nr.2 ble litt større før vi begynte å prøve å få flere barn. Jeg og min kjære er enige i at vi ikke kan ta abort. Er redd vi kommer til å angre. Så melder spørsmålet seg, vi kommer ikke til å angre på vår avgjørelse? Er det noen som angrer på at de fikk barn nr.3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditeten!

Hvor gamle vil de to store barna være når babyen blir født?

Vi har tre barn, og de er tre helt ulike fantastiske personligheter på hver sin måte - og vi er veldig glade for at nr tre ble født :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :)

Jeg forstår at det føles som dere er tatt på sengen. Det kan bli litt stritt i starten om dere får to tette, men så får dere tilbake tid senere.

Jeg har tre barn og det er flott! Ikke så tette da, men hadde aldri valgt bort noen såklart. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :o)

Vi fikk tre barn på 3 1/2 år. Dette var planlagt og vi har aldri angret. Det er jo litt hektisk i perioder, men barna har også veldig mye glede av hverandre.

Jeg tror du vil angre om du ikke tar imot dette barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre barn og heldigvis ikke angret på det.

Våre to andre barn var drøye 4 og 7 da tredjemann kom.

Synes det gikk veldig greit, for de var så store og elsket å dulle og passe på babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! :o) Jeg har bare et barn, så kan ikke svare på spørsmålet ditt.. men dere har jo god tid til å forberede dere både mentalt og med alt som skal tilrettelegges. Siden dere har to fra før er sikkert mye klart til en til av utstyr, klær osv. Jeg tror ingen har angret på at de fikk et barn til når barnet først blir født, selv om det sikkert er slitosmt til tider med tre små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

Vi har tre tette (4 1/2 år fra første til siste var født.) Supert med tre tette. Våre var riktignok planlagt, men ville ikke hatt det annerledes. de er så like i alder at vi kan gjør det meste sammen som familie uten å ta hensyn til babyen eller tenåringen. Mye heller tre tatte enn stort mellomrom. Det var riktignok hektisk de første årene, men nå er yngste snart 6 og ting går bra. Ikke det at det er mindre hektisk nå, men på en annen måte. neste år har vi alle inne på samme skole, har en del felles venner osv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg tre barn, men siden dere til og med hadde tenkt å kanskje få en til, men litt senere, er jeg helt sikker på at dere ikke kommer til å angre. Det er mange som har "bommet" litt på tidspunktet, men funnet ut at det går helt fint allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvis dere likevel hadde tenkt å få nummer tre etterhvert, skjønner jeg ikke helt at det kan være så galt om det bare er tidspunktet som ikke er helt riktig.

Men det var jo ikke svar på spørsmålet ditt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Glimtipper i et senere innlegg argumenterer på at man ikke angrer på de barna man fikk. Jeg vil likevel si at de færreste angrer når man har fått barna.

Barna gir en så mye glede, at det veier opp for de fleste ulempene.

Vi ønsket oss tredjemann, og ble veldig glade når han var på vei.

Jeg kan likevel tidvis føle at jeg har minst 1 barn for mye når jeg er så mye alene med våre 3. Men det betyr jo ikke at jeg angrer på noen av dem, eller skulle ønske at noen av dem ikke var i familien vår.

Jeg er helt sikker på at det nye barnet som kommer vil bli en berikelse for familien deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et slikt barn nummer tre som kom litt for kjapt etter barn nr 2, hvilket nok var en litt overveldende tanke for foreldrene mine i starten, men etter at jeg ble født var selvsagt all tvil som blåst til side, for mer vellykket eksemplar av reproduksjon skal man jammen lete lenge etter!;-)

Det er ofte lurt å lage kladd før man gjør det egentlige arbeidet...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg er et slikt barn nummer tre som kom litt for kjapt etter barn nr 2, hvilket nok var en litt overveldende tanke for foreldrene mine i starten, men etter at jeg ble født var selvsagt all tvil som blåst til side, for mer vellykket eksemplar av reproduksjon skal man jammen lete lenge etter!;-)

Det er ofte lurt å lage kladd før man gjør det egentlige arbeidet...;-)

''for mer vellykket eksemplar av reproduksjon skal man jammen lete lenge etter!;-)

Det er ofte lurt å lage kladd før man gjør det egentlige arbeidet...;-)''

Haha ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri truffet noen som i en lignende situasjon som dere i ettertid har angret på barnet de fikk. Sjansen for at dere kommer til å angre er nok forsvinnende liten.

Slikt går seg som regel til når man har et høvelig greit utgangspunkt.

Gratulerer og lykke til! (Om det ikke er for tidlig å si.)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et slikt barn nummer tre som kom litt for kjapt etter barn nr 2, hvilket nok var en litt overveldende tanke for foreldrene mine i starten, men etter at jeg ble født var selvsagt all tvil som blåst til side, for mer vellykket eksemplar av reproduksjon skal man jammen lete lenge etter!;-)

Det er ofte lurt å lage kladd før man gjør det egentlige arbeidet...;-)

* fnis *

Selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere takler et tredje barn helt fint :) Vi venter i dette øyeblikk på nummer to (men første felles) og jeg har fremdeles perioder hvor jeg er usikker på hvordan dette skal gå. Tankene kommer typisk når jeg er sliten ;)

Dere vet hva det vil si å ha barn. Det er lite som vil komme overraskende på dere.

Jeg er også et tredje barn som kom litt plutselig. Abort var ikke opp til vurdering for moren min, men hun lovte seg selv at hun skulle kontakte barnevernet for avlastning om jeg sov like lite som min 1,5 år eldre storebror ;) Det gikk helt fint.

Det høres ut som om dere skal beholde? Hvis så, gratulerer :) Om et par uker, eller kanskje bare et par dager, vil dere begynne å glede dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra krokodille

Jeg ble gravid med tredjemann uten at det var planlagt. Tror ikke p-pillene virket som de skulle på den tiden :).

Den ungen er akkurat like mye elsket som de to andre. Nå som de er mye større ser jeg også at det er flott at de er flere søsken og kan støtte seg til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...