Gå til innhold

9 ukers sommerferie i Oslo i 2010


Gjest Niccola

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola

I Oslo blir neste års skoleferie på hele 9 uker. Står om dette i Aftenposten Aften i dag, men finner ikke link...

- Det kom ikke frem om 9 uker skal bli standard, eller om det kun gjelder for 2010, vet noen dette?

Og hvorfor gjelder det bare(?) Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jeg leste det og ble provosert av politikernes bortforklaring at det fantes jo sommerskole!

De glemmer vel at denne benytter vi oss av allerede - i håp om at åtteukersferien skal gå opp? Dvs. - vi benytter oss av den i den grad vi får plass på de sommerkursene vi ønsker - det er nemlig ikke lett! Mon om de har tenkt å øke tilbudet drastisk når det skal være ni ukers ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest kveldsavisa ennå. Men skolene har litt "selvstyre", så det kan tenkes at Oslo har byttet ut f.eks. tirsdag etter påske (som alltid var fri inntil for etpar år siden), fredag etter Kristi Himmelfart osv., og i stedet lagt til en uke om sommeren.

Men jeg _vet_ ikke. Det kan også tenkes at det bare passer slik i akkurat 2010 av kalenderhensyn. Jeg vet at de mange steder har sluttet med "halve uker", altså at de slutter en fredag og starter igjen en mandag. Det er så mange som søker seg fri de "løse dagene" allikevel, at dagene ikke kan brukes til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror laban har et poeng med 'kalenderhensyn' - skoleåret er 190 dager, og kabalen skal gå opp.

2008/2009 var det fri en eller to ekstra dager på våren, såvidt jeg husker, til neste år er juleferien litt kortere og sommerferien lengre.

Jeg mener dessuten å huske at jeg har hatt ni ukers sommerferie en gang i oldtiden selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...