Gå til innhold

Vaksine


Gjest Venter til neste gang

Anbefalte innlegg

Gjest Venter til neste gang

Har du vaksinert de små?

Vi skulle i dag men fikk ikke siden det var bare 3 dager siden hun tok 1 års vaksinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niccola

Våre barn på 4, 8 og 9 skal ikke vaksineres. Heller ikke vi voksne.

Og jeg vingler frem og tilbake mellom hva vi skal gjøre.... Jeg kan godt ta vaksinen selv uten å være 100% sikker, men jeg liker overhodet ikke å ta denne beslutningen på vegne av mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss i familien er i risikogruppen (ikke hjertebarnet heller) og står dermed såpass langt ned på lista at jeg ser det som meget sannsynlig at vi får svineriet før vi evt. får tilbud om vaksina.

Vi er foreløbig meget skeptiske til vaksina også så i grunnen er det helt greit om vi må vente en stund ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Ja - vi har vaksinert barnet vårt som er i risikogruppen.

Og skal også vaksinere oss selv så snart det er mulig.

Vil tror jeg vil synes det er værre å takle om noe skulle skje barnet vårt om vi gikk mot anbefalingene vi har fått, enn motsatt. Selv om det så klart er ille om noe skulle skje barna våre.

Jeg synes det er en selvfølge å følge anbefalingen og vaksinere seg når vi er blitt oppfordret til det, vi som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vingler frem og tilbake mellom hva vi skal gjøre.... Jeg kan godt ta vaksinen selv uten å være 100% sikker, men jeg liker overhodet ikke å ta denne beslutningen på vegne av mine barn.

Det har vært et vanskelig spørsmål for oss også, men vi har endt opp med å velge å ikke vaksinere.

Vi er i utgangspunktet friske mennesker, og vi antar at vi takler en kraftig influensa. I tillegg er vi obs på faresignaler, og vil ta kontakt med helsevesenet om det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

Det har vært et vanskelig spørsmål for oss også, men vi har endt opp med å velge å ikke vaksinere.

Vi er i utgangspunktet friske mennesker, og vi antar at vi takler en kraftig influensa. I tillegg er vi obs på faresignaler, og vil ta kontakt med helsevesenet om det skulle være nødvendig.

Så var det dette med å bidra til å stoppe smitten da, av hensyn til risikogruppene. Det er vanskelig å si nei til dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Venter til neste gang

Det var iallefall mange som tok vaksine på helsestasjonen i dag. Det stod nesten 150 stk i kø når vi kom. Heldigvis hadde vi time til legen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det dette med å bidra til å stoppe smitten da, av hensyn til risikogruppene. Det er vanskelig å si nei til dette...

Joda, jeg ser den. Men for å være helt ærlig tror jeg ikke denne influensaen er så farlig som media gir inntrykk av.

En helt vanlig influensa tar livet av flere tusen hvert år, men ingen roper opp om at alle må vaksineres for å beskytte de som er mest utsatt.

Forskjellen nå er at denne influensaen rammer hardt mennesker man normalt ikke ville antatt var risikopasienter. Likevel tror jeg ikke SI er farligere enn andre influensaer - sånn generelt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Joda, jeg ser den. Men for å være helt ærlig tror jeg ikke denne influensaen er så farlig som media gir inntrykk av.

En helt vanlig influensa tar livet av flere tusen hvert år, men ingen roper opp om at alle må vaksineres for å beskytte de som er mest utsatt.

Forskjellen nå er at denne influensaen rammer hardt mennesker man normalt ikke ville antatt var risikopasienter. Likevel tror jeg ikke SI er farligere enn andre influensaer - sånn generelt sett.

''Joda, jeg ser den. Men for å være helt ærlig tror jeg ikke denne influensaen er så farlig som media gir inntrykk av.''

Det er her jeg også er litt i tvil. Er dette noe de hausser opp fordi de ikke vil gi seg nå og innrømme hysteri, og ser de på dette som en god anledning til å teste ut beredskapen - og ikke minst - utvikling av legemidler?

''En helt vanlig influensa tar livet av flere tusen hvert år, men ingen roper opp om at alle må vaksineres for å beskytte de som er mest utsatt.''

Men vaksine mot vanlig influensa har lenge vært tilgjengelig, og anbefalingen om denne til eldre og syke osv. kommer jo hvert år. Så der har vi beredskap så langt vi kan, vil jeg tro.

''Forskjellen nå er at denne influensaen rammer hardt mennesker man normalt ikke ville antatt var risikopasienter. Likevel tror jeg ikke SI er farligere enn andre influensaer - sånn generelt sett.''

Nettopp. Men litt mer uforutsigbar er den jo siden den også tar livet av friske, og det er litt skummelt. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg ser den. Men for å være helt ærlig tror jeg ikke denne influensaen er så farlig som media gir inntrykk av.

En helt vanlig influensa tar livet av flere tusen hvert år, men ingen roper opp om at alle må vaksineres for å beskytte de som er mest utsatt.

Forskjellen nå er at denne influensaen rammer hardt mennesker man normalt ikke ville antatt var risikopasienter. Likevel tror jeg ikke SI er farligere enn andre influensaer - sånn generelt sett.

Og den siste forskjellen du nevner nederst vil jeg si er utslagsgivende. For noen er den bare plagsom, men for enkelte - som en faktisk ikke vet hvem er på forhånd - er den bokstavelig talt livsfarlig.

Jeg skjønner ikke denne konspirasjonsteorien. Jeg vil nesten gå så langt som å si at det er tilhengere av denne som er de hysteriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg ser den. Men for å være helt ærlig tror jeg ikke denne influensaen er så farlig som media gir inntrykk av.

En helt vanlig influensa tar livet av flere tusen hvert år, men ingen roper opp om at alle må vaksineres for å beskytte de som er mest utsatt.

Forskjellen nå er at denne influensaen rammer hardt mennesker man normalt ikke ville antatt var risikopasienter. Likevel tror jeg ikke SI er farligere enn andre influensaer - sånn generelt sett.

1. Denne influensaen er det mange flere som blir syke av enn vanlig influensa. Derfor er det større behov for å vaksinere andre enn risikogruppen slik at smittespredningen blir mindre.

2. Jeg er ikke villig til å ta sjansen på at ikke akkurat jeg eller en av mine er den som ikke tåler influensaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...