Gå til innhold

Har noen erfaring med angrepillen?


Gjest skal aldri glemme igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest skal aldri glemme igjen!

Jeg glemte tablett nr 3 av Yasmin, og pakningsvedlegget sier at glemt tablett i første uke er det mest risikable. Hadde samleie rett før også, så jeg skyndte meg å kjøpe Norlevo angrepille. Men skal jeg nå bruke tilleggsprevensjon sammen med Yasmin resten av syklusen? Altså 3 uker? Eller bare en uke?? Jeg har lett rundt på nettet og det står jo begge deler flere steder! Så da lurer jeg hva deres erfaring med denne problemstillingen var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente15påYasmin

Ja!

Ta den glemte Yasmin så fort du husker det. Er det mer enn 12 timer forseint du har tatt Yasmin så er sikkerheten redusert du må ta en angrepille dersom du har hatt samleie innen 5 døgn før du glemte Yasmin. Den neste uken må du bruke ekstra prevensjon før Yasmin er sikker igjen. Du må bruke Yasmin riktig i 21 dager før du på nytt kan ha 7 dagers pause.

For at Yasmin skal være sikkrere for meg så tar jeg aldrig pause går på Yasmin 21x3 og hopper fra brett til brett uten pause. Jeg veit at etter 21 dager kan jeg når som helst ta en pause på 7 dager. Alernativit glemme Yasmin i 7 dager. Men da må jeg ta Yasmin riktig de neste 21 dager.

På denne måten får jeg mer sikkerhet om jeg glemmer og jeg unngår mensen. Legen sier det er ikke noe galt i å aldrig ha mensen. Har vært på Yasmin i 6mnd har hatt mensen 1 gang det var etter 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente15påYasmin

Har foresten selv brukt Norlevo angrepille. Når jeg hadde brukt Yasmin i 4 dager. Startet utenom mensen så Yasmin ville ikke være sikker før 8 dagen. Tok en Norlevo like før samlieiet og en ekstra Yasmin som prevensjon. Ble litt kvalm av Norlevo det var det hele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Ta den glemte Yasmin så fort du husker det. Er det mer enn 12 timer forseint du har tatt Yasmin så er sikkerheten redusert du må ta en angrepille dersom du har hatt samleie innen 5 døgn før du glemte Yasmin. Den neste uken må du bruke ekstra prevensjon før Yasmin er sikker igjen. Du må bruke Yasmin riktig i 21 dager før du på nytt kan ha 7 dagers pause.

For at Yasmin skal være sikkrere for meg så tar jeg aldrig pause går på Yasmin 21x3 og hopper fra brett til brett uten pause. Jeg veit at etter 21 dager kan jeg når som helst ta en pause på 7 dager. Alernativit glemme Yasmin i 7 dager. Men da må jeg ta Yasmin riktig de neste 21 dager.

På denne måten får jeg mer sikkerhet om jeg glemmer og jeg unngår mensen. Legen sier det er ikke noe galt i å aldrig ha mensen. Har vært på Yasmin i 6mnd har hatt mensen 1 gang det var etter 2 mnd.

Jeg kan ikke hoppe fra brett til brett på p-piller, for det kommer det en grusom lukt som sprer seg helt ned i trusa og dongribuksa mi, så jeg må ha opphold og få mensen selv på p-piller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...