Gå til innhold

Holde han hjemme i 48 timer?


Gjest Skulle vært på jobb i morgen

Anbefalte innlegg

Gjest Skulle vært på jobb i morgen

Gutten på 1 år kastet opp fra kl 22-02 i natt. Holdt han hjemme i dag men barnehagen sa at han må være hjemme i 48 timer når det gjelder oppkast. Han har ikke kastet opp etter kl 02 i natt og har ikke feber. Kan jeg sende han i barnehagen i morgen selv om dem sa at han må være hjemme? Det er jo ikke sikkert at han er smittsom. Kan jo komme av noen mat også.

Veldig usikker på hva jeg skal gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle vært rimelig desperat for å trosse en tydelig uttalt regel fra barnehagen på den måten.

Akkurat nå er folk veldig fokusert på smittefare, så du vil ikke bli spesielt populær ved å bryte den anbefalingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg vet det kan være vanskelig

Jeg hadde ikke sendt ham i barnehagen, særlig ikke etter å ha fått så klar beskjed derfra.

Jeg ville brukt dagen i dag på å prøve å få til alternative løsninger, noen som kan passe ham de timene det er viktigst å være på jobben, byttet tid for møtet / bedt om å få ta det som telefonmøte hjemmefra mens barnet ser en film, tatt halve dagen hjemme hver du og pappaen (hvis han er der), en av dere jobbet om kvelden og vært hjemme på formiddagen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er helt enig med de to andre som har svart deg her.... Han spydde i en kort periode og har ellers vært frisk. Da tenker jeg at dette like gjerne kan komme av mat han har spist e.l.

Jeg ville ringt barnehagen igjen og fortalt situasjonen - at han har vært helt frisk og spydde på et bestemt tidspunkt og at du regner med det kan være noe mat han ikke har tålt. Da får du høre hva barnehagen tenker om dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Prinsipielt er jeg imot å trosse karanteneregler all den tid vi har dem for en grunn, men det anbefales 24 timer etter symptomfrihet - og sender du ham i bhg i morgen vil det si over 30 timer, så sånn sett skulle det gå greit.

Men det fordrer selvfølgelig at han er i form til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sjelden at så små barn får matforgiftning i hvert fall. Hva kan han ha spist da i så fall? Har barn spist noe de ikke tåler pleier de oftest å kaste opp bare en gang. Hvis barnet har kastet opp flere ganger i tidsrommet 22-02 tyder det på omgangssyke med virus, og det er kjempesmittsomt. Også en god stund etter at de har sluttet å kaste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest På jobb idag

Prinsipielt er jeg imot å trosse karanteneregler all den tid vi har dem for en grunn, men det anbefales 24 timer etter symptomfrihet - og sender du ham i bhg i morgen vil det si over 30 timer, så sånn sett skulle det gå greit.

Men det fordrer selvfølgelig at han er i form til det.

Han var i topp form i hele går. Spiste mye og lekte seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...