Gå til innhold

Barselgave til tvillinger


fru Burlefot

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en barselsgave til en kollega som har fått tvillinger. Jeg vet at ulltøy er en slager, men jeg kunne gjerne tenkt meg forslag til andre gaver som faller i smak hos nye foreldre.

Hjelp?

Summen vi skal handle for er ca 1400 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flere muligheter

Har de barn fra før? Da har de evt noe utstyr.

Er det jenter, gutter, en av hver?

Hva med en stilie julekalender, med gaver? Smokker, tåteflasker, sokker, smekker, gaskluter, barneromspynt.

Evt. jente: emalje-armbånd

Evt. gutt: kniv

Dette er noe de vil ha glede av over lengre tid, om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de barn fra før? Da har de evt noe utstyr.

Er det jenter, gutter, en av hver?

Hva med en stilie julekalender, med gaver? Smokker, tåteflasker, sokker, smekker, gaskluter, barneromspynt.

Evt. jente: emalje-armbånd

Evt. gutt: kniv

Dette er noe de vil ha glede av over lengre tid, om noen år.

De har ikke barn fra før, så jeg tror at klær eller leker/utstyr er det som er mest aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke barn fra før, så jeg tror at klær eller leker/utstyr er det som er mest aktuelt.

Hva med en hel kurv med skikkelige barneleker?

http://www.riktigeleker.no/default.asp?menu=13&page=1

Eller to soveskinn?

https://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterprise%20Portal/CITP_EPCSSItemDescription.aspx?WTID=939&WREC=43727879852&WKEY=[65534:43727879852]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de allerede har soveskinn. Skikkelige leker var en veldig god idé, kanskje kombinert med noe ulltøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solide sang- eller eventyrbøker.

Det hadde jeg ikke tenkt på!

Har du konkrete forslag til bokverk? Eller tenkte du solid i den forstand at barna selv kan sleve ned bøkene uten at de går i stykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke tenkt på!

Har du konkrete forslag til bokverk? Eller tenkte du solid i den forstand at barna selv kan sleve ned bøkene uten at de går i stykker?

Finnes mange fine bøker.

Men dessverre er barn før de er et par-tre år gamle mer glad i å rive i bøker enn å kikke i dem. Mange av de fine bøkene barna fikk da de var helt små bærer derfor preg av det, selv om vi har forsøkt å unngå det, selvfølgelig.

Løsningen blir da evt. å gjemme bøkene til barna er flere år, men det er jo litt kjedelig også - da ville jeg heller gitt slike bøker litt senere.

Eksempler på slike bøker er fine eventysamlinger, vers- og reglebøker, m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke tenkt på!

Har du konkrete forslag til bokverk? Eller tenkte du solid i den forstand at barna selv kan sleve ned bøkene uten at de går i stykker?

Jeg tenkte på litt større ting, som de (og foreldrene) kan ha glede av en stund.

Det finnes en serie som inneholder Barnas store sangbok, Barnas store eventyrbok osv. Men det har sikkert også kommet nye ting siden jeg var på det markedet - se evt. i en stor bokhandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe noe fint til kollegaen? Får sikkert hauger av tøy så jeg ville valgt noe til henne, dere har jo mange penger også.

Hva med en gave til henne og mannen?...champagnekurs sånn når de en gang kan få barnefri??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe noe fint til kollegaen? Får sikkert hauger av tøy så jeg ville valgt noe til henne, dere har jo mange penger også.

Hva med en gave til henne og mannen?...champagnekurs sånn når de en gang kan få barnefri??

Hadde jeg fått champagnekurs som nybakt mor ville jeg seriøst blitt snurt. Ikke for å være veldig negativ.

Nybakte tvillingforeldre vil jeg tro ikke er lei av å få babyting. Det må jo ikke være klær. Kan jo være pent sengetøy, f.eks Katvig, som koster litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på litt større ting, som de (og foreldrene) kan ha glede av en stund.

Det finnes en serie som inneholder Barnas store sangbok, Barnas store eventyrbok osv. Men det har sikkert også kommet nye ting siden jeg var på det markedet - se evt. i en stor bokhandel.

''Barnas store sangbok, Barnas store eventyrbok osv.''

Barna fikk slike til dåpen og første leveåret, men de har dessverre fått temmelig hard medfart (selv om vi selvfølgelig ikke lot dem leke med dem alene) :/. Men de hadde vel glede av dem likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg fått champagnekurs som nybakt mor ville jeg seriøst blitt snurt. Ikke for å være veldig negativ.

Nybakte tvillingforeldre vil jeg tro ikke er lei av å få babyting. Det må jo ikke være klær. Kan jo være pent sengetøy, f.eks Katvig, som koster litt.

''Hadde jeg fått champagnekurs som nybakt mor ville jeg seriøst blitt snurt.''

Enig. Jeg synes ikke man skal gi noe som helst som har med alkohol å gjøre i barselgave, for meg blir det totalt skivebom.

Man kan jo gi så mye annet som ikke har med alkohol å gjøre. Jeg synes forslaget om to barne-rørospledd var kjempgodt, de pleddene er helt nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hadde jeg fått champagnekurs som nybakt mor ville jeg seriøst blitt snurt.''

Enig. Jeg synes ikke man skal gi noe som helst som har med alkohol å gjøre i barselgave, for meg blir det totalt skivebom.

Man kan jo gi så mye annet som ikke har med alkohol å gjøre. Jeg synes forslaget om to barne-rørospledd var kjempgodt, de pleddene er helt nydelige!

Ja, ikke sant de er!

Jeg skal ønske det samme når lillebror snart kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått champagnekurs som nybakt mor ville jeg seriøst blitt snurt. Ikke for å være veldig negativ.

Nybakte tvillingforeldre vil jeg tro ikke er lei av å få babyting. Det må jo ikke være klær. Kan jo være pent sengetøy, f.eks Katvig, som koster litt.

''Hadde jeg fått champagnekurs som nybakt mor ville jeg seriøst blitt snurt. ''

Helt enig! Det hadde dessuten vært over ett år til jeg kunne fått brukt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe noe fint til kollegaen? Får sikkert hauger av tøy så jeg ville valgt noe til henne, dere har jo mange penger også.

Hva med en gave til henne og mannen?...champagnekurs sånn når de en gang kan få barnefri??

Da vi fikk barn, så ble jeg glad for alle gavene vi fikk til barna.

Jeg hadde nok syntes det hadde vært litt merkelig hvis jeg selv og mannen hadde fått gave... Når man får barn, er det barna som får gaver. Evnt en liten blomst til foreldrene i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett for at nybakte foreldre "drukner" i nyfødt-tøy. Og som tvillingforeldre blir det veldig mye fokus på barna og lite tid til en selv. Derfor er det kanskje ikke så dumt å tenke på noe foreldrene eller mor kan ha glede av, kanskje i tillegg til noe til barna. Noe jeg hadde satt kjempestor pris på var en skikkelig ammetopp (merke Boobs eller tilsvarende) - om du vet at barna ammes, selvsagt. Eller kanskje en matkurv?

Til barna er det supert med slike store matter, airex eller lignende, som de kan ligge på gulvet på, titte på leker og etterhvert krabbe. De kan være ganske dyre, så det er ikke alle som føler at de vil/kan kjøpe en slik selv. Siden dere har mye penger å handle for, så kan det kanskje være en ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enda flere muligheter

Jeg tror de allerede har soveskinn. Skikkelige leker var en veldig god idé, kanskje kombinert med noe ulltøy.

Da jeg fikk mine tvillinger fikk vi masse klær,som var helt supert. Det går med masse klær i løpet av en dag... :-)

Det kjekkeste vi fikk var en uro som spilte musikk, til å henge over vuggen. I tillegg fikk vi 2 baby-gym apparater og en matte til å ha på golvet. Dette var det vi brukte mest av alle gavene vi fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...