Gå til innhold

hva gjør dere når dere har tid til overs?


Gjest Kanskje være litt mer kreativ?

Anbefalte innlegg

Gjest Kanskje være litt mer kreativ?

Jeg er hjemme med barna i dag. Er sykemeldt, men begynner å komme meg på bedringens vei igjen. Barna har fri i dag, akkurat nå leker de.

Jeg skulle kunne sette meg ned å gjøre noe, men vet ikke helt hva. Fantasien er ganske tom akkurat nå. Vet det er mange som er flinke til å sitte med ulike hobbyer der man pussler med div. ting.Jeg er ikke så flink til å finne på noe. Blir fort internett, lese bok eller se på tv. Når alt praktisk husarbeid er unnagjort da....

Hva gjør dere hjemme når dere har litt tid til overs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt håpløs når det gjelder kreativitet :-)

Har jeg tid til overs, går jeg ut en tur. Går en lang tur i skogen, trener litt med hundene eller bare er ute og pusler litt i hagen.

Har jeg tid til overs men må være inne, da hender det faktisk at jeg baker boller og koker kakao til oss :-)

Deilig innimellom å føle at jeg har tid til sånt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter bilder i album

finner meg et ryddeprosjekt (skuff, skap)

stryker

reparere klær (knapp, hull)

pusser sølv

-jeg vet det - utrolig kjedelig, men det er alltid noe som venter på å bli gjort selvom de dagelige gjøremål er unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver, stort sett.

Bortsett fra det synes jeg det er hyggelig å bake, male eller bygge papp-roboter sammen med guttungen. Kjøper ikke inn noe spesielt til hobbyaktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn som deg... Skulle ønske jeg hadde noe som virkelig opptok meg og som var litt nyttig og litt morsomt.

Men det blir tv, internett eller en bok når jeg en sjelden gang har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så flink til å finne på ting med barna annet enn å lese for, og sammen med de, spille spill og prate og lage mat med de.

Hender jeg leker med de to yngste, men gjerne med bare én av de. Hvis begge er hjemme foretrekker de å leke med hverandre og ikke med meg.

Kan hende jeg setter de igang med å male eller lage smykker, drive med andre hobbysaker. Har en del hobbyting, men ikke så ofte vi tar det fram, for det krever en del plass og ikke minst litt mer enn bare en halvtime!

Da sitter jeg litt med de, og går til og fra ettersom de trenger hjelp og innimellom husarbeide. Det er jo alltid noe som burde vært gjort her hjemme, klarer dessverre aldri å være i forkant...

Men om jeg klarer å komme meg ut med barna er det mye enklere. Da legger jeg husarbeid og plikter bak meg og lettere å koble av sammen med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest illusjonen som brister hver gang...

Hva gjør jeg når jeg har tid til overs? _Tenker_ på alt jeg kunne satt i gang med som sparkling og maling av veggen på det nye rommet på loftet, sy klærne som ligger og venter på en søm eller to, rydde og sortere i boden slik at det blir plass til mer rot, henge opp hyllene på loftstua... men ender som regel med å å bare tenke tanken mens jeg listedefor eser en bok, surfer på nett, hører musikk og drikker kaffe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shunyata

Jeg har store problemer med å komme meg i "min vante modus" igjen etter å ha hatt en god del depresjoner...

Jeg har lyst til å bli mitt gode gamle jeg...som var kreativ og hadde bestandig noe å sysle med...og jeg fikk unna husarbeid lett og effektivt...

Nå er det til og med slitsomt å henge opp klær...

Jeg ligger for tiden mest på gulvet og glaner opp i taket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skrev jeg opp en liste over de jeg skal handle julepresanger til + noen tips til hva jeg skal kjøpe. Lista ligger i lommeboka og kan fylles på når jeg får noen gode ideer. Håper det hjelper meg med juleforberedelsene.

Ellers bruker jeg litt tid på bilder. Men TV, PC og bok tar også mye tid. + å gå turer. Det elsker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes aldri jeg har tid til overs for tida... Ungene er ikke i seng før halv ti, og da synker jeg ned i sofaen m pc'en og jobber som regel en time eller to, + litt DOL'ing.

Jeg vet at jeg burde ha kommet meg ut på tur, men det har jeg ikke gjort på flere uker :-( Ellers liker jeg å lese, bake boller/rundstykker eller sove (sover dårlig om natta for tida....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker. Det er enkelt å ta med seg, i hvert fall når du strikker småplagg som sokker og votter. Og jeg får gleden av å lage noe "ordentlig", noe som er nyttig.

Akkurat nå har jeg ei lang liste med strikking på vent: Votter som skal toves (har akkurat begynt på), selbuvotter (har kjøpt inn garn og oppskrift), og skjerf.

En stor fordel med strikketøyet er at det ikke krever store forberedelser eller masse plass. Jeg kan holde på i fem minutter eller to timer, ettersom jeg har tid. Og jeg kan strikke mens jeg ser på tv (ikke avanserte mønstre, men ellers går det greit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sjelden tid til overs, men de sjeldne gangene det skjer, sitter jeg på pc-en, leser en bok, hører musikk, skravler med gubben eller øver på instrumentet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ungene er hjemme setter vi oss gjerne for å male, tegne, lese bøker eller spille et spill, eller vi går ut.

Er ungene ikke hjemme, så spiller jeg instrumentet mitt, surfer på nettet, leser, hører på musikk, går tur eller bare sløver foran TV'n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broderer på bunad. med tre jenter som jeg ønsker at skal få bunsd til konfirmasjonen har jeg begynt tidlig. Eldste er nå 101/2, så jeg har litt tid på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...