Gå til innhold

Snart er det desember:)


puppola

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg til desember med lys overalt, mandarin/klementin lukt, nelliklukt, "jul i svingen", adventsgaver, avslutninger, ikke fotballtrening(thi hi), bakedager, og gledeseg følelsen...jeg er glad i jul men synes nesten desember er hyggeligst når vi koser oss i mørket med lys og varme i peisen..bare drøye to uker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og! ;o) Adventstiden er kjempekoselig.. Har tatt meg ferie fra 18. desember til over nyttår. Da skal poden og jeg få gjort en del hyggelige ting, teater, kino, skøyter og forhåpentligvis ake :)

Pakkekalender, peppekake-baking, adventslys, julekuler i vinduet, julekalenderen på tv.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også! Har plottet inn 3 hele avspaseringsdager i desember, der jeg skal ha litt roligere dager, og kose meg med barna når de kommer hjem fra skole og barnehage (baking mm) - i tillegg skal jeg ha to hele uker fri i juleferien :-)

Vi skal reise bort første halvdel av jula, så jeg tror ikke det blir så mye stress den siste uka i år :-)

Vi har også lagt inn smalahovefest med en venngjeng, koldtbordkveld med en annen, barneteaterforestilling med besteforeldre, fettere/kusiner og tante, julekonsert mm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gleder meg også til barneteater, kalenderåpning, spente barn, baking og forberedelser.

Koselige innekvelder med levende lys og adventstemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! ;o) Adventstiden er kjempekoselig.. Har tatt meg ferie fra 18. desember til over nyttår. Da skal poden og jeg få gjort en del hyggelige ting, teater, kino, skøyter og forhåpentligvis ake :)

Pakkekalender, peppekake-baking, adventslys, julekuler i vinduet, julekalenderen på tv.. :o)

Jeg og gleder meg! Jeg elsker kosen i desember og har alltid tenkt over at vi skal KOSE oss denne måneden og ikke stresse!

Nå er barna store, eldstemann nesten voksen, men når han og kjæresten diskuterer om de skal en uke sørover i desember eller januar, sier han at det må bli januar, for i desember er det så koselig hjemme!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! ;o) Adventstiden er kjempekoselig.. Har tatt meg ferie fra 18. desember til over nyttår. Da skal poden og jeg få gjort en del hyggelige ting, teater, kino, skøyter og forhåpentligvis ake :)

Pakkekalender, peppekake-baking, adventslys, julekuler i vinduet, julekalenderen på tv.. :o)

Åh - så deilig! Kanskje jeg og skulle gjøre det? *vurderer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slett ikke nå!

Gled dere sammen!

Jeg gleder meg ikke så veldig, for det er min første jul som separert....barna gleder seg, og i dag tidlig hadde de klart å rote frem julepynten før jeg fikk sukk for meg (jeg sov...)

Jeg er mest bekymret for hvordan jeg skal feire jul, alene med barna, sammen med familien eller hjemme og jul med barna og eksen....

Dette er fremdeles ikke bestemt. Har alltid likt julen, men i år synes jeg det er for mange usikkerhetsmomenter som plager meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest depressio mentis

Faktisk - for første gang på minst 15 år gleder jeg meg. I dag ryddet jeg i boden og la fram adventsstjerna så den blir lett å finne.

De siste 15 år har jeg gjerne stupt i rotet kl. 2300 kvelden før 1. søndag i advent for å lete etter den- hvis barna var hos sin far - akkurat i tide til at den var tent når de kom hjem.

Adventstiden har vært et eneste stort ork med pliktløp for barnas skyld, og jeg har hatet mørket utenfor vinduene.

Nå gjør det meg ikke noenting at det er mørkt og kaldt.

Årsak: Jeg har endelig fått medisiner som virker på min depresjon jeg har slitt med så lenge, og livet er bedre enn noensinne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Gleder meg også.

Lager pakke-kalender som overraskelse til dem. 24 ting til 3 "barn". Koser meg mens jeg pakker inn 50-lapp, tannbørst, truser, tyggis, skolesaker osv.

Gleder meg til duften av masse klementiner. Til sosiale sammenkomster- til baking og til julegave-handling. Gleder meg til jul- til familien kan være samlet et døgn. :-) TIl god mat, lange netter, sløve morgener, mye godteri, talgelys....

Liker hele desember- måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også.

Lager pakke-kalender som overraskelse til dem. 24 ting til 3 "barn". Koser meg mens jeg pakker inn 50-lapp, tannbørst, truser, tyggis, skolesaker osv.

Gleder meg til duften av masse klementiner. Til sosiale sammenkomster- til baking og til julegave-handling. Gleder meg til jul- til familien kan være samlet et døgn. :-) TIl god mat, lange netter, sløve morgener, mye godteri, talgelys....

Liker hele desember- måned.

Enig med deg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg gleder meg såå til jul!! :-) Neste helg skal jeg og mamma på juleshopping til Tyskland. Vi skal gå på julemarkeder, og spise brente mandler og drikke glyvine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAA! ;o)

1 desember skal vi ta ned juleeskene fra loftet og begynne pynte bittelittegranne. Sette adventsstake i vinduet og henge opp utelys i den store grana i hagen, det er så koselig!

Gleder meg til å gå på julemarkeder og på julegrantenning, julegateåpning, osv. Herregud, nå høres jeg lettere hysterisk ut her.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...