Gå til innhold

2-åring kvalt av kjærlighet på pinne.


Gjest Hemhemhem

Anbefalte innlegg

Kommer ikke med sure oppgulp...

Synes hele saken er kjempetragisk:(

''Viser hvor mye du har peiling....Du som preker for alle andre, vet ikke dette!''

Er ikke dette et surt oppgulp så vet ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    7

  • hidi, the scorpion

    6

  • Bookworm

    4

  • jubalong70

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest En fast bruker

Kommer ikke med sure oppgulp...

Synes hele saken er kjempetragisk:(

Her kommer et velmenende innlegg fra en av de faste som ser at du tydeligvis ikke har det helt greitt for tiden.

Logg av, kom deg til hektene igjen og ikke skriv flere innlegg før du er OK igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke med sure oppgulp...

Synes hele saken er kjempetragisk:(

Du bare svarer og svarer du, og begrunner sjelden hvorfor du mener det du mener. Som ditt svar til Noccola: Du må jo begrunne hvorfor du mener at hun ikke har peiling, og ikke bare slenge ut av deg provoserende og fornærmende uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler du druene??? Har jeg aldri tenkt på.

Min søster fikk rådet av leegen å dele druene i -4- etter at sønnen hennes nesten ble kvalt av en drue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Viser hvor mye du har peiling....Du som preker for alle andre, vet ikke dette!''

Er ikke dette et surt oppgulp så vet ikke jeg...

Man blir ikke forgiftet av peanøtter! Men på små barn kan de komme i lungene, og det er særdeles farlig.

Stor forskjell! Til henne som vet alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke forgiftet av peanøtter! Men på små barn kan de komme i lungene, og det er særdeles farlig.

Stor forskjell! Til henne som vet alt....

Jeg sitter da ikke her og sier jeg vet alt. Jeg sa nettopp at jeg ikke tenker på nøtter som noen stor risiko for kvelning, og det er sikkert ikke helt korrekt.

Men at peanøttolje derimot er giftig for små lunger, er jeg fullt klar over. Som jeg skrev, og som Collette linket opp til. Så jeg forstår fortsatt ikke hva du prater om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva var det som var feil med Niccolas innlegg her da?

''Nøtter bør barn ikke gis til barn under fem år. Mange tror det er pg. faren for å sette i halsen at man ikke skal gi nøtter. Det er bare delvis sant - hoved årsaken er at nøtter og mandler inneholder oljer som kan gi en alvorlig, kjemisk lungebetennelse dersom det innhaleres i luftveiene. Barn under fem år er mer aktiv og svelger oftere mat i "vranghalsen"(luftrøret) og bør ikke spise nøtter av den grunn.''

http://www.helsesoster-service.no/demo/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=679&ARCHIVE=

Dette visste jeg ikke!

Mitt barn fikk ikke nøtter, men ihvertfall mye peanøttsmør lenge før fylte 5 år. Jeg trodde dette bare vare et allergispørsmål (og et sette-i-halsen-spørsmål ved hele nøtter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster fikk rådet av leegen å dele druene i -4- etter at sønnen hennes nesten ble kvalt av en drue.

Hmmm...Jeg delte druene til jentene var....husker ikke....teflonhjerne.....iallefall 3-3,5 år år tror jeg.

Popcorn tenkte jeg ikke på kunne være farlig før noen fortalte meg det. Man lærer!

Men en annen ting som jeg har sett at små barn får her, som min mexikanske inngiftede slektning er rimelig sjokkskadet over, er sånne mexicanske chips, sånne kantete tortilla chips. Han sier at det er ingen ved sine fulle fem som gir barn under 4-5 år slike i Mexico. De er harde og kantete, og kan gjøre stor skade i en barnehals hvis de havner feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Dette visste jeg ikke!

Mitt barn fikk ikke nøtter, men ihvertfall mye peanøttsmør lenge før fylte 5 år. Jeg trodde dette bare vare et allergispørsmål (og et sette-i-halsen-spørsmål ved hele nøtter).

Det er korrekt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du bare svarer og svarer du, og begrunner sjelden hvorfor du mener det du mener. Som ditt svar til Noccola: Du må jo begrunne hvorfor du mener at hun ikke har peiling, og ikke bare slenge ut av deg provoserende og fornærmende uttalelser.

Skulle ikke du holde deg unna meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ikke du holde deg unna meg?

Jo. Og du skulle holde deg unna meg :-) Men vi skriver jo hva vi vil, og til hvem vi vil her inne på dol da :-) Så lenge det er innenfor dol's reglement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine umiddelbare tanker om man ser bort fra det tragiske i at gutten døde.

1. Barn skal ikke ha godteri etter ettermiddagsmaten sin hver dag.

2. Så små barn skal ikke ha kjærlighet-på-pinne.

3. Overdrevent å mene produsentene skal måtte merke hver minste lille ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler du druene??? Har jeg aldri tenkt på.

Jeg har også delt druene inntil sønnen ble tre-fire år. Har nylig sluttet, men jeg følger fremdeles godt med når han spiser de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søndagstanker

Her er mine umiddelbare tanker om man ser bort fra det tragiske i at gutten døde.

1. Barn skal ikke ha godteri etter ettermiddagsmaten sin hver dag.

2. Så små barn skal ikke ha kjærlighet-på-pinne.

3. Overdrevent å mene produsentene skal måtte merke hver minste lille ting.

Enig i det siste punktet ditt. Det var blant de tingene jeg også tenkte på, og jeg ser det vel som et utslag av de mekanismer som må komme inn for å overleve skyld i en slik sak hvor en som foreldre ikke har vært så smart som en burde være. Og da kan jeg forholde meg til det i denne saken ut fra den måte å betrakte det på.

Men det er bare tull og tøys selvsagt. Det kommer ikke med bruksanvisning for foreldre i fødselspakken, og det må en forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler du druene??? Har jeg aldri tenkt på.

Druer og klementinbåter har jeg også pleid å dele til småunger... Hvor lenge aner jeg ikke - har glemt masse om babyer/småbarn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke forgiftet av peanøtter! Men på små barn kan de komme i lungene, og det er særdeles farlig.

Stor forskjell! Til henne som vet alt....

Ikke direkte forgiftet, men oljen på peanuttene ødelegger lungene om man er så uheldig å få en nøtt helt ned dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt;)

Det er litt merkelig å se at du bestandig tror du innehar det "korrekte" svaret, selv om leger, fagfolk og andre eksperter vil mene noe annet. Synes du skal være forsiktig med å dele ut din egen "fasit" til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...