Gå til innhold

Noen som har erfaring med mollusker?


Gjest er det ikke det ene..

Anbefalte innlegg

Gjest er det ikke det ene..

Min datter på 5 år har hatt noen mollusker i huden i ca 6 mnd nå. Det er ikke snakk om mer enn 5-8 stk, men jeg trodde de skulle forsvinne i løpet av kortere tid. Noen er riktignok borte, men nye er kommet til.

Jeg har forstått det slik at det er en overfladisk virusinfeksjon som kun sitter i huden. Likevel har jeg faktisk dette i bakhodet når jeg til uken skal bestemme meg for om hun skal få nøff-nøff-vaksinen eller ikke. (hun er ikke i en risikogruppe) Dette har ikke noe å si for bivirkninger, ikke sant? Føler meg helt hysterisk, men vet det er mange kloke hoder her inne som sikkert har noe fornuftig å melde tilbake til meg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er virus, og det kan ta et par år før de forsvinner. Søk her på DOL så finner du mange innlegg og svar fra både foreldre og fagpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min femåring hadde også dette i vinter. Hun hadde vel 20-30 stk på bryste, magen og rompa. Jeg gikk til legen og fikk vite at de kunne være inntil et halvt år.

Jeg husker ikke helt hvor lange de varte, men på slutten av sommeren var de i alle fall borte - etter ca 6-8 mnd.

Ville ikke koplet dette sammen med vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Min femåring hadde også dette i vinter. Hun hadde vel 20-30 stk på bryste, magen og rompa. Jeg gikk til legen og fikk vite at de kunne være inntil et halvt år.

Jeg husker ikke helt hvor lange de varte, men på slutten av sommeren var de i alle fall borte - etter ca 6-8 mnd.

Ville ikke koplet dette sammen med vaksinen.

De kan være i inntil 2 år, og det stemte med ene datteren min. Den andre hadde det ca et halvt år. Hun fikk ti ganger så mange som storesøster, så godt de forsvant så kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...