Gå til innhold

Steinerskole


Gjest grunner litt på det

Anbefalte innlegg

Gjest grunner litt på det

Noen her som har tatt ut ungen fra vanlig offentlig skole og startet opp i Steinerskole?

Hvorfor?

Hvordan gikk det?

Positivt eller negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke barna i Steinerskole, men har forsket litt på området.

Mitt inntrykk er at skoler som drives etter bestemte pedagogiske filosofier er nokså enten eller om de funker for det enkelte barn eller ikke. En svakhet er ofte at middelet kan bli helligere enn målet.

Mao kan de være så forelsket i sin pedagogiske filosofi og måte å gjøre ting på at de viser liten fleksibilitet når opplegget ikke funker. Dette gjelder ikke bare Steinerskoler. Har sett det samme i offentlige skoler som har fått en glimrende idé.

Funker derimot opplegget for det aktuelle barnet, kan det være veldig bra og langt bedre enn en "vanlig" skole.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nevø flyttet fra vanlig til Steinerskolen etter å ha begynt på vanlig ungdomsskole. Der trivdes han utrolig dårlig. Han er ikke interessert i fotball og sport, vil drive musikk etc. Han hatet friminuttene, hadde ingen å være sammen med. For ham var det helt fantastisk å begynne på Steinerskolen. Nye venner med en gang etc. Har selv absolutt ikke vurdert å flytte barna til Steinerskolen. Vi har en i umiddelbar nærhet, men det funker jo fint der de går nå, så hvorfor flytte da - betale penger, samt masse ekstra foreldreinvolvering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...