Gå til innhold

Full tante...


Gjest Skremt av opplevelsen

Anbefalte innlegg

Gjest Skremt av opplevelsen

Dattera mi på 8 år er titt og ofte på overnatting hos sin tante. En til to ganger i måneden.

Nå sist ( i helgen) ringte min datter til meg å gråt og var redd. Tante var nemlig blitt "så rar" og snakket ikke ordentlig. Jenta mi ville at jeg skulle hente henne. Jeg hentet henne, men da var tanta "helt normal" igjen. Hun sa bare at hun hadde blandet medisin og alkohol og ble litt utafor en periode... Hun beklaget det og sa det aldri skulle skje igjen.

Jeg er blitt veldig usikker på henne nå. Jeg vil jo ikke at dattera mi skal være i et fullt menneskes varetekt. Hva om det skulle skje noe, ville hun da vært i stand til å ta ansvar?

Tror ikke jeg vil sende dattera mi mer dit på overnatting. De har et veldig godt forhold, så skal ikke nekte dem å være sammen. Så for meg kan de godt være sammen en ettermiddag/kveld i måneden istedet, bare ikke overnatte.

Er det en god løsning? Jeg kan ikke "oppdra" dette kvinnemennesket og fortelle henne at hun ikke skal drikke når hun har datterea mi på besøk, men jeg kan bestemme over min egen datter og nekte henne flere overnattinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå beklaget hun jo og forstod at dette var dumt og lovet at det ikke skal skje igjen. Så hun bør få en ny sjanse, dersom jenta også synes det er greit.

Enig med deg i at det kanskje er best om de i tiden fremover er sammen på dagtid, men kanskje om noen måneder kan dere prøve igjen, om du og din datter føler dere trygge.

Det er også fint at du har anledning til å hente jenta, slik du gjorde nå sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke din søster dette, virker det som?

Jeg hadde ikke latt barnet mitt dra tilbake dit med det første, hun har nok hatt en skremmende opplevelse. Det er kanskje ikke jentas høyeste ønske uansett.... :-/

Hvorvidt hun vil holde ord om aldri mer å utsette jenta for en slik situasjon, er det umulig for meg å si noe om siden jeg verken kjenner henne eller omfanget av problemene hennes.

Men magefølelsen min sier at når hun velger å blande medisiner og alkohol mens hun passer på et barn, er nok ikke evnen til gode avgjørelser helt til stede i utgangspunktet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sendt mitt barn til noen som kan finne på å blande piller og alkohol i den grad at barnet legger merke til det og blir redd. Hadde ikke reagert på et glass vin eller en øl, men noe mer synes jeg lite om. Så jeg ville sikret meg godt mot at det ikke skjedde igjen ja. Du kjenner tanten best og vet om hun er til å stole på når hun sier det ikke skal skje igjen. Kan du ikke stole på det, så ville jeg heller sagt at det blir samvær på dag/ettermiddag uten overnatting inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at flere under her reagerer på at tanten blander piller og alkohol. For meg er det nok at hun i det hele tatt har inntatt alkohol, piller eller ikke. Pillene kan jo være helt fine i utgangspunktet de, så reagerer ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at flere under her reagerer på at tanten blander piller og alkohol. For meg er det nok at hun i det hele tatt har inntatt alkohol, piller eller ikke. Pillene kan jo være helt fine i utgangspunktet de, så reagerer ikke på det.

Hadde spørsmålet gått på "bare" alkohol hadde jeg nok svart det samme. Siden det handlet om piller+alkohol svarte jeg deretter. Men selvsagt har du rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanding av alkohol og piller, eller drikking generelt, ville jeg ikke likt at noen bedrev med når de passer mine barn.

Sier man ja til å passe et barn, eller spør om det vil komme på besøk den dagen/ kelden/ natta, så bør man fint kunne klare seg uten alkohol i det hele tatt. Da står gjesten i sentrum. Har man planer om en dram eller to, lar man vær å takke ja til besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...