Gå til innhold

Alder for å bruke fingermaling


Speak

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1,5 til 3år tenker jeg..

Ja tror nok det er "mest riktig". De bruker det masse på småbarnsavdelingene i barnehagen (1-3 år), men når de kommer opp på stor avdeling så er det nok mest pensler i bruk ja. Men min femåring syns det er gøy fortsatt da, hvilke unger er det som ikke liker å klisse og søle??:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror nok det er "mest riktig". De bruker det masse på småbarnsavdelingene i barnehagen (1-3 år), men når de kommer opp på stor avdeling så er det nok mest pensler i bruk ja. Men min femåring syns det er gøy fortsatt da, hvilke unger er det som ikke liker å klisse og søle??:-)

''...hvilke unger er det som ikke liker å klisse og søle??:-)''

Min. Han må vaske fingrene så snart han blir bittelitt klissete. Kan muligens komme av min egen kliss-fobi... *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror nok det er "mest riktig". De bruker det masse på småbarnsavdelingene i barnehagen (1-3 år), men når de kommer opp på stor avdeling så er det nok mest pensler i bruk ja. Men min femåring syns det er gøy fortsatt da, hvilke unger er det som ikke liker å klisse og søle??:-)

Min 7åring liker også fortsatt fingermaling. (det er jo noe skikkelig kliss så det er ikke ofte ho får lov, men ho storkoser seg altså når ho får lov)

Men å gi det i gave til noen over barnehagealder ville jeg nok ikke gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det passer vel egentlig til alle som synes det er morsomt og som ikke spiser det. Jeg synes fremdeles det er morsomt med fingermaling, også fordi fargene ikke blander seg til "brunguggefarge" like lett som f.eks. vannfarger. Men ellers er vel kanskje svaret at det passer til barn som har mødre som tåler at de maler med fingrene.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 til 3år tenker jeg..

Det er som jeg har tenkt ja. Så da er det noen barn som sikkert blir lykkelige (men det spørs vel hva foreldrene sier....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott gave.

Fingermaling kan svi i øynene. Så det er en fordel om bara er store nok til å ikke 'male øynene'.

I skolealder synes nok mange barn fingermaling er barnslig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott gave.

Fingermaling kan svi i øynene. Så det er en fordel om bara er store nok til å ikke 'male øynene'.

I skolealder synes nok mange barn fingermaling er barnslig.

mvh

2-4 år kan virke fornuftig tror jeg ut fra svar jeg har fått her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror nok det er "mest riktig". De bruker det masse på småbarnsavdelingene i barnehagen (1-3 år), men når de kommer opp på stor avdeling så er det nok mest pensler i bruk ja. Men min femåring syns det er gøy fortsatt da, hvilke unger er det som ikke liker å klisse og søle??:-)

min unge likte ikke fingermaling. Han blei helt fortvilet da han var ca 2 år over å bli sååå klissete på fingrene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min unge likte ikke fingermaling. Han blei helt fortvilet da han var ca 2 år over å bli sååå klissete på fingrene :-)

Heldigvis er barn forskjellige:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...