Gå til innhold

Lærere som mobber er et stort problem


Gjest faktor

Anbefalte innlegg

Med sånne folk tror jeg man må være helt konkret for ellers tar de deg på sånn type "når var det, kan ikke huske det" "hva sa jeg" osv så sikkert lurt å skrive ned eksakt hva som ble sagt, når og hvor hvis du skal konfrontere vedkommende. Helt enig i at det ikke er enkelt men hvis man ser voksne mobber barn MÅ man gjøre noe synes jeg!

Ja, det ka du være sikker på at jeg skal hvis jeg opplever det.

Jeg har bare hørt foreldre som har sneket litt på ham uten at han visste det og det var visst ikke bra det de oppdaga....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg opplevde å bli mobbet av en lærer da jeg byttet skole. Han lo av meg foran hele klassen og fikk hele klassen til å bli med på mobbingen av meg. Jeg hang etter faglig og det utnyttet denne læreren. Jeg fikk så angst at jeg ikke klarte å svare på noe av det han spurte meg om. 2+2 kunne gjerne bli 5, jeg klarte ikke å tenke eller konsentrere meg, jeg var livredd. At jeg ikke klarte å svare på spørsmålene og gjorde feil hele tiden var enda et argument for at jeg var dum. Noen gutter i klassen var raske til å konkludere med at L'en i etternavnet mitt sto for "lite godt".

Til og med i dag kan jeg føle sterk prestasjonsangst når jeg skal prestere noe foran andre. Redd jeg skal få fullstendig panikk. Jeg er redd de skal le av meg og kalle meg dum. Vet ikke om jeg noen gang vil komme helt over dette.

Denne læreren er desverre fortsatt i arbeid på samme skole. Han pleier å plukke ut et offer eller to i hver klasse.

Ja, det er akkuratt denne typen lærer som en må få bort i skolen.Mange gidder ikke å engasjere seg i det fordi desse lærerne er veldig populære blant andre. Når ikke en gang voksne greier å gjennomskue psykopater så kan en ikke forvente at barn skal greie det. De er så til de grader smarte på hvordan de skal greie å psyke ned et offer at til og med de mest intelligente kollegaene ikke greier å gjennomskue de. De som evt. klager på desse lærerne blir ikke trodd heller fordi de er så populære og snille med alle de andre. Om noen ser det og prøver å støtte offeret så vil jo de selv bli neste offer, det er derfor også forståelig at de ser at de er nødt til beskytte seg selv. Tror det trengs flere kloke sjeler inn i skolen. Gjerne psykologer/psykiatere som kan komme inn i klasserommet og som kan snakke med hver enkelt elev så de kan observere slike offer på et tidlig stadie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er akkuratt denne typen lærer som en må få bort i skolen.Mange gidder ikke å engasjere seg i det fordi desse lærerne er veldig populære blant andre. Når ikke en gang voksne greier å gjennomskue psykopater så kan en ikke forvente at barn skal greie det. De er så til de grader smarte på hvordan de skal greie å psyke ned et offer at til og med de mest intelligente kollegaene ikke greier å gjennomskue de. De som evt. klager på desse lærerne blir ikke trodd heller fordi de er så populære og snille med alle de andre. Om noen ser det og prøver å støtte offeret så vil jo de selv bli neste offer, det er derfor også forståelig at de ser at de er nødt til beskytte seg selv. Tror det trengs flere kloke sjeler inn i skolen. Gjerne psykologer/psykiatere som kan komme inn i klasserommet og som kan snakke med hver enkelt elev så de kan observere slike offer på et tidlig stadie.

Jeg ville vært troende til å putte en MP3 med satt på opptak i skolesekken om noen av mine barn opplevde noe slikt, eller fortalte at noe slikt skjedde.

Noe av det vanskelige er at mobbingen foregår uten andre voksne til stedet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...