Gå til innhold

Videreutdanning.


Kornblomst1365380874

Anbefalte innlegg

Kornblomst1365380874

Jeg er 43 år og tenker på å begynne på skole igjen. Noen her inne som har startet på skole igjenn på min alder?

Har så mange tanker omkring dette: er redd jeg ikke er disiplinert nok, hvordan få nok tid til ungene ( far er flink og mye hjemme på kveldene), det økonomiske og jeg er i tvil om hva jeg vil utdanne meg til. Det må jo være noe jeg vil trives med og som vil gi meg jobb i etterkant,

Jeg vil bestille time hos rådgiver i første omgang for å sortere meg frem til hva jeg ønsker, men for dere som har gjordt dette i voksen alder har dere angret med tanke på at det kan gå utover barna? Våre barn er 7 og 11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er riktignok ti år yngre enn deg, men jeg har unger omtrent på samme alder, og jeg er i gang med min "første" utdanning nå. :) Jeg er aleine med ungene annenhver uke, og det er relativt heftig. Den andre uka har jeg barnefri.

Det er slitsomt, særlig i eksamensperioder, men det funker veldig fint å studere når man ha barn så lenge du er forholdsvis strukturert. Og det tror jeg man blir når man er vant med å sjonglere en familie. :) Studiene gir meg fleksibilitet i forhold til ungene, men jeg leser mye på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er slitsomt, men fullt mulig.

Hva med å ta et eller annet relevant brev/nett/kveldskurs som oppvarming?

Brev- og nettstudier kan du jo begynne med akkurat når det passer deg.

Har du en arbeidsgiver som vil kunne gi støtte til videre utdanning? Stat og kommune kan være ganske generøse.

Vil deltidsutdanning være et alternativ?

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke riktig så voksen som deg, men blir 39 i år.

Jeg startet på fulltids høyskoleutdanning i fjor. Storkoser meg som student. Det er også 3 i klassen min som er eldre enn både deg og meg :)

Det fungerer helt greit å være student og mor. Jeg er alene med ungene 4 dager i uka, og føler absolutt at jeg klarer å ta vare på dem.

Har ei venninne som er ferdig med 4 års deltidsutdannelse til våren. Hun har også 3 barn. Det har vært slitsomt, men hun har fått det til - med god hjelp fra mannen.

Jeg tror det meste er mulig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok min utdannelse på voksenopplæring var den eldste 58 år :o) Var mange i slutten av 40- og begynnelsen av 50-årene. Og selvfølgelig mange i 20 årene også. Det er aldri for sent å gå mer skole :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kornblomst1365380874

Jeg er riktignok ti år yngre enn deg, men jeg har unger omtrent på samme alder, og jeg er i gang med min "første" utdanning nå. :) Jeg er aleine med ungene annenhver uke, og det er relativt heftig. Den andre uka har jeg barnefri.

Det er slitsomt, særlig i eksamensperioder, men det funker veldig fint å studere når man ha barn så lenge du er forholdsvis strukturert. Og det tror jeg man blir når man er vant med å sjonglere en familie. :) Studiene gir meg fleksibilitet i forhold til ungene, men jeg leser mye på kveldstid.

Takk for svar alle sammen. Jeg har bestilt time hos rådgiver så får jeg se hva jeg kommer frem til. Min største bekymring er at jeg skal bli en sint/sur mamma om det blir for mye stress i heimen, men det går seg kanskje til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber innen høyere utdanning og har undervist flere etter- og videreutdanningsemner. Min erfaring er at voksne studenter klarer seg veldig bra - de er målrettet og ønsker å lære, og vet at det kreves litt innsats.

Go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg er 30, og studerer nå (på BI) - og mange i klassen min er over 40 :)

Jeg vet jo ikke hvordan de har løst ting økonomisk og praktisk, men de fleste studerer i tillegg til full jobb. Noen få jobber deltid.

Jeg har studert på fulltid nå i fem måneder, og lever på oppsparte penger og det jeg får av bidrag & barnetrygd. Men jeg har spart en stund da....

Jeg har studert deltid ved siden av full jobb i tre år før dette, og det gikk helt fint. Det var mye å gjøre i perioder - men ikke noe jeg følte gikk utover noe annet.

Og iom at jeg har vært singel, så har det ikke vært så mye annet å gjøre etter at Billa har lagt seg enn å se på tv - og da kan jeg likesågodt lese og lære noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest been there done that

Jeg synes det har vært et slit. Men ser at det hadde hjulpet utrolig om jeg kommer igang tidlig med å lese igjennom pensum. Så start så fort som mulig. Hør med lærer om hva han anbefaler deg å begynne å lese på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...