Gå til innhold

Ketonisk Hypoglykemi


Gjest lavine

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 4,5 år som har hatt noen slags anfall på morgenen de siste tre årene. Han har ikke diabetes. Legen ved barneavdelingen tror det er ketonisk hypoglykemi, men de har også reagert på verdien på veksthormonet. De måtte ta prøver mens blodsukkeret var lavt og de prøvene har vi nå tatt flere ganger. Den ene gangen var det noe galt med verdien på veksthormonet. Han vokser helt normalt og følger sin egen kurve veldig fint, så jeg har vanskelig for å tro at det skal være noe feil med veksthormonene. Han har hatt blodsukker ned til 1,7. Han spiser godt med mye fullkorn slik jeg har blitt anbefalt. Likevel kan han våkne opp og være helt slapp "atonisk" og noen ganger har det vært vanskelig å få kontakt med han. Etter at han har spist/drukket så kvikner han sakte til, men det har også hendt at han har kastet opp det han har fått. Vi har vært på legevakten flere ganger, og det er en lege som følger han opp. Men det virker som om de er ganske usikre og ikke helt vet hvorfor han blir sånn, men han har nå altså fått diagnosen Ketonisk hypoglykemi. Noen ganger får han anfall med få dagers mellomrom, men det kan også gå et par måneder mellom hver gang. Vet du noe om årsakene til slik hypoglykemi? Kan det være noe annet som er galt? Jeg føler meg så usikker og ønsker derfor ditt synspunkt på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...