Gå til innhold

Se min kjole


Gjest prust

Anbefalte innlegg

5-åringen skal stynge verset om "grønn" i Se min kjole, på en tilstelning for besteforeldrene neste fredag. Hun har fått beskjed om å ta med seg noe grønt tøy, helst en grønn kjole.

Jeg har sjekket skapene til alle tre barna: Vi eier ikke grønt tøy! Ikke ett eneste grønt plagg har vi! Har aldri tenkt over det før :-)

Kanskje årets julekjole skal velges grønn i år - så slår jeg to fluer i ett smekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kjøpe en rull krepp-papir (20-30 kr), og lage noe "Tingeling"-aktig med saks og tape?

*host*

Alt som har snev av forming og kreativitet skygger jeg langt unna....

Men det var forsåvidt en god idé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest her også

*host*

Alt som har snev av forming og kreativitet skygger jeg langt unna....

Men det var forsåvidt en god idé!

Godt å høre at det er flere enn meg. Jeg har inntrykk av at de fleste elsker krepp, filt, lim og alt det andre dillet en bruker til å lage all slags ting med. Jeg hater det. Og er ubehjelpelig i forhold til slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sang den på en konsert en gang. Vi kjøpte billigste type silkeaktig stoff på Jysk og "slang det over oss" Så hvis ungen godtar det kan du jo kikke på litt metervare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere enn meg. Jeg har inntrykk av at de fleste elsker krepp, filt, lim og alt det andre dillet en bruker til å lage all slags ting med. Jeg hater det. Og er ubehjelpelig i forhold til slike ting.

Jeg velger som regel lett vint løsningen og kjper noe ferdig. Har sjelden tid til å være kreativ. Men når det er sagt; da jeg gikk på førskolen for sonn ca 200 år siden så fremførte vi denne sangen, og laget kjoler av kreppapir. Vi var 6 år, og klarte det, så....... Huksker fremdeles jeg var sur fordi jeg endte opp med svart kjole. Det var definitivt ikke favorittfargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host*

Alt som har snev av forming og kreativitet skygger jeg langt unna....

Men det var forsåvidt en god idé!

Kan godt forsøke å være kreativ med barna mine, men ikke hvis det skal vises frem! (Men heldigvis er det andre i familien som er flinkere enn meg til slikt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en stor grønn T-skjorte eller singlet.

Da kan du bare ta et belte rundt midjen så er det en fin kjole til 5-åringen :o)

En T-skjorte er det jo greit å bruke senere også. Enten som maleskjorte eller til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn julekjole? *grøss*

Jeg hadde gått for GAs forslag om metervare på jysk.

Grønn julekjole kan da være svært så lekkert det da!

Vi hadde en mørkegrønn julekjole i fløyel med silkebånd som var aldeles nydelig til vår mellomste datter i sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønn julekjole kan da være svært så lekkert det da!

Vi hadde en mørkegrønn julekjole i fløyel med silkebånd som var aldeles nydelig til vår mellomste datter i sin tid.

Ja, smaken er som baken. Delt i to. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en god ide, grønt kan jo være kjempefint! Veldig glad i grønt vi her i familien:-) P.S. Håper de skal synge Se Min Kjole og ikke den oftere hørt versjonen Se Min Schole......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sang den på en konsert en gang. Vi kjøpte billigste type silkeaktig stoff på Jysk og "slang det over oss" Så hvis ungen godtar det kan du jo kikke på litt metervare?

''Vi kjøpte billigste type silkeaktig stoff på Jysk og "slang det over oss" ''

Lurt!

Man kan også gjøre dette litt "kjoleaktig" på en superenkel måte: Man legger stoffet dobbelt og klipper et hull til hodet på midten og trer over som en "poncho". Så kan man knyte noe i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn er da en fin farge!

Jeg liker stort sett grønn jeg, da. Men ikke julegrønn og bunadsgrønn.

Ikke pent:

http://www.adorables.no/index.php?main_page=product_info&cPath=246_272_273&products_id=549

Hjelpe meg:

http://www.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=136393

Ingen kommentar:

http://daalen.blogg.no/1258066018_ny_julekjole.html

Et mora2-alternativ *hehe* :

http://www.elegant-party.com/PhotoGallery.asp?ProductCode=010439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første der var da kjempesøt! Husk at det er en kjole for småpiker da, ikke for voksne damer. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...