Gå til innhold

Dagbladet ønsker kontakt


Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Anbefalte innlegg

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg er journalist i Dagbladet og arbeider med en sak om unge mennesker med alkoholproblemer. I den enorme fokuseringen på "partydop", ser vi ut til å ha "glemt" alkoholen, og hva den faktisk kan føre til for noen.

Ifølge fagfolk er det særlige unge kvinner og menn mellom 18 og 25 som har alkoholproblemer. Den som oppsøker behandling, er derimot gjerne en skilt mann på 40...

Det finnes en rekke fagpersoner som kan bidra med sin synspunkter på området. Samtidig er det viktig at de som sliter med misbruket selv får fortalt sin historie.

Det er vanskelig å komme i kontakt med ungdommer med alkoholproblemer. Årsaken er blant annet at den enkelte ikke alltid er helt klar over problemet fordi det i høy grad er akseptert at man drikker mye og ofte i en viss alder, og fordi unge alkoholmisbrukere i svært liten grad er i kontakt med behandlingsinstitusjonene.

Hvis du kan tenke deg å la deg intervjue om denne problemstillingen, er det fint om du tar kontakt med meg på følgende adresse:

[email protected]

Denne forespørselen framlegges i forum etter samtykke med Doktor Onlines redaksjon. Innlegget er derfor signert med Doktor Onlines logo.

Vennlig hilsen

Rønnaug Jarlsbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler jeg drikker ganske mye til å være så ung.er 15 år,og drikker som regel hver helg.men ser ikke på det som noe problem, altså,det er jo jeg som velger det selv. av og til er det krangel med familien som får meg til å få lyst å drikke. men jeg føler bare det er helt normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg drikker ganske mye til å være så ung.er 15 år,og drikker som regel hver helg.men ser ikke på det som noe problem, altså,det er jo jeg som velger det selv. av og til er det krangel med familien som får meg til å få lyst å drikke. men jeg føler bare det er helt normalt..

Med fare for å virke snusfornuftig:

De fleste har vel et slags ungdomsopprør og det er vel kanskje bare hva som er tilgjengelig som avgjør hva man døyver det med.

Når man er midt i mellom barn og voksen hjelper det i hvert fall ikke at noen forteller en at man må tenke på fremtiden (tenk om du blir alkoholiker, liksom *griner på nesa*), for det er garantert det siste man tenker på da.

Dessuten er 'alle' voksne teite, så hvordan man skal klare å få bukt med sånt er helt åpnenbart en stor gåte.

Kanskje det ikke er riktig, heller???

Bare så synd at flatfylla så ofte fører med seg en masse saker og ting som man helst skulle ha sett ugjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...