Gå til innhold

Reservere hotell...


Gjest sånnogforstå

Anbefalte innlegg

Gjest sånnogforstå

Når man reserverer hotell over nett - f.eks gjennom en side som hotels.com eller expedia, blir hele beløpet da trukket fra kortet? Evt. bare depositum?

Hva om man bestiller direkte fra hotellets hjemmeside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På hotels.com og lastminute.com må man betale det hele når man bestiller. Det er mulig å avbetsille etter visse regler og frister, da får du pengene tilbake.

Når man bestiller rett fra hotellet må man ofte garantere bestililingen med et kredittkort. Dersom du ikke sjekker inn likevel, og heller ikke avbestiller, vil de ofte trekke én natt fra kortet ditt. Disse betingelsene bør fremgå når du bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hotellsider trekker hele summen med en gang, f.eks. hotels.com. Jeg bestiller ofte hotell over nett, til dels veldig god tid i forveien, og styrer unna sider som man må forhåndsbetale.

På denne siden, http://www.booking.com, er det i utgangspunktet ikke betaling før man sjekker ut. Unntak finnes, dette står i så fall merket på siden når man skal bestille. Dette er gjerne en bestilling som da er noe rimeligere, og ofte kan man da ikke avbestille. Uansett, dette er min foretrukne side.

Bestilling direkte på hotellene gir deg som regel en dårligere pris enn via en hotellside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen hotellsider trekker hele summen med en gang, f.eks. hotels.com. Jeg bestiller ofte hotell over nett, til dels veldig god tid i forveien, og styrer unna sider som man må forhåndsbetale.

På denne siden, http://www.booking.com, er det i utgangspunktet ikke betaling før man sjekker ut. Unntak finnes, dette står i så fall merket på siden når man skal bestille. Dette er gjerne en bestilling som da er noe rimeligere, og ofte kan man da ikke avbestille. Uansett, dette er min foretrukne side.

Bestilling direkte på hotellene gir deg som regel en dårligere pris enn via en hotellside.

''Bestilling direkte på hotellene gir deg som regel en dårligere pris enn via en hotellside.''

Jeg har opplevd stikk motsatt. 2/3 av prisen når jeg bestilte direkte hos hotellet istedetfor cheaphotels.com eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hotellsider trekker hele summen med en gang, f.eks. hotels.com. Jeg bestiller ofte hotell over nett, til dels veldig god tid i forveien, og styrer unna sider som man må forhåndsbetale.

På denne siden, http://www.booking.com, er det i utgangspunktet ikke betaling før man sjekker ut. Unntak finnes, dette står i så fall merket på siden når man skal bestille. Dette er gjerne en bestilling som da er noe rimeligere, og ofte kan man da ikke avbestille. Uansett, dette er min foretrukne side.

Bestilling direkte på hotellene gir deg som regel en dårligere pris enn via en hotellside.

''Noen hotellsider trekker hele summen med en gang, f.eks. hotels.com. Jeg bestiller ofte hotell over nett, til dels veldig god tid i forveien, og styrer unna sider som man må forhåndsbetale.''

Enig i at det er et minus at en må forhåndsbetale, men når en får hotell til halv pris kan det absolutt forsvares. Selv fikk jeg faktisk hotell til under halv pris via hotels.com i Firenze i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hotellsider trekker hele summen med en gang, f.eks. hotels.com. Jeg bestiller ofte hotell over nett, til dels veldig god tid i forveien, og styrer unna sider som man må forhåndsbetale.

På denne siden, http://www.booking.com, er det i utgangspunktet ikke betaling før man sjekker ut. Unntak finnes, dette står i så fall merket på siden når man skal bestille. Dette er gjerne en bestilling som da er noe rimeligere, og ofte kan man da ikke avbestille. Uansett, dette er min foretrukne side.

Bestilling direkte på hotellene gir deg som regel en dårligere pris enn via en hotellside.

Det hender det er en fordel med forhåndsbetaling. I fjor var vi i Tyskland i romjulen og Euroen steg fra 8 til 10 kr fra vi bestilte til vi reiste. Det ble en del dyrere, gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...