Gå til innhold

julepynt og 2 åring


Gjest manjana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har pyntet som normalt gjennom hele barnas oppvekst. Måtte si "nei" noen ganger - og fotfølge dem litt med det samme ... men det gikk veldig bra.

Juletreet var vi litt redde for. Ikke selve pynten, men at de skulle dra i det og få det over seg. Når de var små og hvis de viste interesse for juletreet, tok vi dem bort til juletreet - sa "huff" - og sørget for at de fikk kjenne de skarpe barnålene. Ingen av våre var spesielt opptatt av juletreet etter det.

.... Jul blir det åkke som ;D

Skal la det meste ligge i esken i år..har masse fint arvegods.

Hun holder seg langt unna peisen..så den jerngrinden jeg

brukte som beskyttelse..kommer jeg nok til å bruke rundt

juletreet til å begynne med.Hun får heller få egen julepynt

å leke med.Jul blir det helt sikkert...gleder meg))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,- i år skal vi feire jul sammen med en hyper-leken ungkatt...

Tenk på det, du - når du sitter der med 2-åringen, og pris deg lykkelig ;-)

Vi må nok tjore fast treet i taket, regner jeg med,- og kanskje ikke ta fram det vi har aller mest følelser for... Kjedelig blir det i alle fall ikke, det er sikkert :)

HA-HA-HA rart,men det er jo morsomt å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke la alt ligge i eskene sine, men det du er mest redd for kan få en pause i år - ellers vil du få en svært stressende og travel juletid. :o)

Det skal jeg gjøre! Godt med noen gode råd fra dere.Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Bare nesten?

Jeg fant igjen ettåringen her under juletreet nyttårsdagen. Hørte en lyd fra stua og fant han igjen under grangreiner, med nåler i ørene, håret og ovralt. Og to skikkelig forskrekke øyne som titta opp på meg. Han tok ikke pynten men hadde fått tak i ledningen til lysa og skulle vel se hvor lang den egentlig var..?:-)

Min mamma hadde kjøpt noen fine nisser som hun hang nederst på treet. Det min lillebror oppdaget, men ikke hun, var at det inne i disse nissene var sjokolade. Min mamma hørte rare lyder bak treet, og der satt lillebror, lysegrønn i fjeset, med avslørende sjokoladetrut og beviset for sin forbrytelse spredd rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,- i år skal vi feire jul sammen med en hyper-leken ungkatt...

Tenk på det, du - når du sitter der med 2-åringen, og pris deg lykkelig ;-)

Vi må nok tjore fast treet i taket, regner jeg med,- og kanskje ikke ta fram det vi har aller mest følelser for... Kjedelig blir det i alle fall ikke, det er sikkert :)

he he... Når juletreet er kommet opp får katten min plutselig et nytt favoritt- liggested, nemlig under treet. Min katt er 12 år, og senest i fjor kom jeg hjem og fant ei glitterremse midt på gulvet og juletrekuler og annen juletrepynt utover halve stua,-)

Trodde nok det var laget for ho antakelig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tre barn, og julepynten fikk stort sett stå med de to eldste.Satte det jeg var redd for utenfor rekkevidde og knusbar juletrepynt øverst på treet.

Hadde riktignok et par episoder med veltet tre, knust juletrepynt (og barnåler i sofa og teppe nesten til St. Hans)...

Da attpåklatten var to år, kjøpte jeg plastjuletre for sikkerhets skyld. De to eldste var kjempeskuffet. Resultatet var at attpåklatten tok på treet, sa "au" og rørte det ikke siden :-P

Etter dette har vi pyntet som vanlig - GOD JUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Juletreet passet jeg bare litt ekstra på, og knuselig pynt ble hengt så høyt at de ikke nådde opp :)

''

Husker jeg var mer bekymret for selve treet (og barnet) enn pynten - vi måtte kjøpe tyngre fot etter at småtten hadde tatt tak i en gren og nesten klart å rive det overende.

Samme her. Og det var en del juler uten nøtter eller annen potensiell sette-fast-i-halsen-julesnacks på bordet. Og aldri har vi vært mer klar over at det meste av tradisjonell julesnack aldri har blitt spist likevel, bare vært symbolsk pynt, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,- i år skal vi feire jul sammen med en hyper-leken ungkatt...

Tenk på det, du - når du sitter der med 2-åringen, og pris deg lykkelig ;-)

Vi må nok tjore fast treet i taket, regner jeg med,- og kanskje ikke ta fram det vi har aller mest følelser for... Kjedelig blir det i alle fall ikke, det er sikkert :)

Hehe, vet hva du snakker om :-)

Pusen vår elsket å ligge under juletreet, og å spise granbar.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...