Gå til innhold

Er dette ok bøker for 10-åring og 12-åring?


Luska

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Guinness er topp for gutter i den alderen. :o)

Ang. den jenteboka kommer det helt an på jenta. Om hun er litt voksen for alderen og liker den typen bøker så er den sikkert grei, men om hun er litt barnslig og ikke bryr seg så mye om gutter og sånt ennå ville jeg funnet noe annet.

Du kan jo se her hvilke emneord Deichmanske bibliotek har lagt på den og se om du synes den er noe for henne:

http://www.deich.folkebibl.no/cgi-bin/websok/websok?avsok_txt_001=Kjeldset,%20Tania&avsok_kval_001=/FO&avsok_txt_002=Juli&avsok_kval_002=/TI&avskjema=1&hpid=13379&mode=vt&st=a

Vi har satt boka på såkalt "Moden ungdom", så jeg synes kanskje en 12-åring er i yngste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guinnes er midt i blinken.

Om den jenteboka passer, kommer veldig an på hvordan hun er. Tenker ikke bare på de seksuelle overtonene, men det så ut til å være mye problematikk der, med religion osv. Ville nok ventet litt hvis jeg ikke kjente henne godt nok til å være sikker.

Jeg tok sterk avstand fra klining osv. da jeg var 12. Men det var i den mørke middelalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guinness er topp for gutter i den alderen. :o)

Ang. den jenteboka kommer det helt an på jenta. Om hun er litt voksen for alderen og liker den typen bøker så er den sikkert grei, men om hun er litt barnslig og ikke bryr seg så mye om gutter og sånt ennå ville jeg funnet noe annet.

Du kan jo se her hvilke emneord Deichmanske bibliotek har lagt på den og se om du synes den er noe for henne:

http://www.deich.folkebibl.no/cgi-bin/websok/websok?avsok_txt_001=Kjeldset,%20Tania&avsok_kval_001=/FO&avsok_txt_002=Juli&avsok_kval_002=/TI&avskjema=1&hpid=13379&mode=vt&st=a

Vi har satt boka på såkalt "Moden ungdom", så jeg synes kanskje en 12-åring er i yngste laget.

Takk for svar! Jeg helte nok til at den var for voksen for henne, jeg også. Kanskje bedre å gå for denne? Hva tror du?

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3743708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guinnes er midt i blinken.

Om den jenteboka passer, kommer veldig an på hvordan hun er. Tenker ikke bare på de seksuelle overtonene, men det så ut til å være mye problematikk der, med religion osv. Ville nok ventet litt hvis jeg ikke kjente henne godt nok til å være sikker.

Jeg tok sterk avstand fra klining osv. da jeg var 12. Men det var i den mørke middelalderen.

Takk for svar. Er nok enig med deg, tror jeg. Prøver kanskje denne i stedet:

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3743708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kan se atskillig bedre ut.

Du fikk med deg at det er en (frittstående) fortsettelse av en annen bok?

''Du fikk med deg at det er en (frittstående) fortsettelse av en annen bok?''

Den kan helt fint leses uten å ha lest den andre først. :o) Hvilken bok er den en fortsettelse av forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du fikk med deg at det er en (frittstående) fortsettelse av en annen bok?''

Den kan helt fint leses uten å ha lest den andre først. :o) Hvilken bok er den en fortsettelse av forresten?

Jeg har ikke lest noen av dem, men det står i omtalen Luska linker til, at ''Vi ble først kjent med Annika i boka Jug fra 2007. Sug er en frittstående oppfølger som kan leses helt uten forhåndskunnskaper om Annikas liv, men det kan jo være morsomt å vite at stefaren og stesøsteren som nå er en viktig del av livet hennes, var en pest og en plage i første bok.''

Men altså høyst frittstående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...